"יריקה בפרצוף המדינה"

נבחרת הכדורסל של ישראל תשחק בעיצומו של ראש השנה

נבחרת הכדורסל של ישראל העפילה לשמינית גמר אליפות אירופה, אך בשל כך היא תיאלץ לשחק בעיצומו של ראש השנה. השר אריאל: "יריקה בפרצוף המדינה והאוהדים המכבדים את היום הקדוש" (ספורט)

שרון מנדל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

נבחרת הכדורסל של ישראל הצליחה לסיים את שלב הבתים בטורניר אליפות אירופה, הנערך בימים אלה בצרפת, במקום השני. אלא שבעקבות ההצלחה, לראשי הנבחרת נגרם כאב ראש רציני מאחר ומשחק שמינית הגמר נגד נבחרת איטליה יתקיים ביום ראשון בערב, בעיצומו של ראש השנה.

הנבחרת נחתה במהלך הלילה בליל, שם תקיים את המשחק נגד האיטלקים שנקבע לשעה 19:30 שעון ישראל, 18:30 שעון מקומי. בנבחרת פנו כבר לפני מספר חודשים לפיב"א, האחראית על הטורניר, וביקשו להתחשב בכך שמדובר באחד הימים הקדושים לעם היהודי.

מיד לאחר הבטחת העלייה לשמינית הגמר, וכשכבר היה ברור כי הנבחרת הישראלית תצטרך לשחק ביום ראשון, פנו ראשי הנבחרת שוב לפיב"א וביקשו להקדים את שעת המשחק, כך שהשחקנים, האוהדים והצופים בישראל לא ייאלצו לחלל את היום הקדוש.

אלא שבפיב"א החליטו כאמור שלא להיענות לבקשה הישראלית ושעת המשחק נשארה כפי שתוכננה מלכתחילה.

שר החקלאות אורי אריאל תקף בחריפות את ההחלטה: "ההחלטה של פיב"א על שעת המשחק לאחר כניסת החג למרות בקשות מוקדמות לשחק טרם כניסת החג היא יריקה בפרצופה של מדינת ישראל ומאות אלפי אוהדים דתיים ושאינם דתיים, שיכבדו את היום הקדוש בתפילה וסביב שולחן החג".

אריאל אף כינה את ההחלטה "אנטישמית" ודרש משרת התרבות והספורט מירי רגב ומראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב בנושא: "אני מקווה ורוצה להאמין שאין בהחלטה הזאת ניחוח אנטישמי במיוחד אל מול המציאות, כי כן נקבעו משחקים מוקדמים לנבחרות אחרות. אני קורא לשרת התרבות והספורט וראש הממשלה להתערב מיידית מול פיב"א לשינוי שעת המשחק וכיבוד היום הקדוש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר