צפו, צפו: קטעי הוידאו הכי נצפים בשנת תשע"ה

התיעוד הקשה מהטבח בבית הכנסת בהר נוף, תיעוד של פיגוע דקירה בצומת גוש עציון ותאונת אופנועים קשה. קבלו את הסרטונים הנצפים ביותר בשנת תשע"ה. במקום הראשון - הפתעה! (אינטרנט)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

שנת תשע"ה הייתה עמוסה באירועים משמעותיים, פיגועים קשים בישראל ובעולם, מלחמות במזרח התיכון ובחירות בישראל. מטבע הדברים, השנה התאפיינה בסרטוני וידאו רבים שזכו למיליוני צפיות. אולם לרשימה הבאה נכנסו רק 11 הסרטונים שזכו לכמות הצפיות הגדולה ביותר בשנה האחרונה ב"כיכר השבת".

1: הברחת אלקטרודות לרצועת עזה

במקום הראשון נמצא באורח מפתיע סרטון שמתעד בודקים ביטחוניים שסיכלו הברחת ענק של אלפי אלקטרודות לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום באמצעות משטחי שיש גדולים. מדובר היה באחת התפיסות הגדולות במעבר מאז צוק איתן, והתיעוד של האירוע הצליח לעקוף בענק במספר הצפיות שלו גם סרטונים דרמטיים הרבה יותר.

(צילום: רשות המעברים במשרד הביטחון)

2: שדרג אופנוע יוקרתי ונתפס במכס

גם בסרטון שנמצא במקום השני ברשימה נמצא ניסיון הברחה: הפעם מדובר בתושב הרצליה ששלח לחו"ל אופנוע הארלי דוידסון יוקרתי, והובא לחקירה במכס חיפה בחשד שהחזיר את האופנוע לאחר שעבר שיפוץ מאסיבי בשווי עשרות אלפי שקלים, מבלי להצהיר למכס.

(צילום: רשות המסים)

3: תיעוד מתאונה קשה בה נהרגו רוכבי אופנוע

הסרטון שנמצא במקום השלישי מציג תיעוד מאירוע קשה: ברנאט מרטינס ודניאל ריבאס פרננדס, שני אופנוענים מספרד, נהרגו במהלך תאונה קטלנית שאירעה במירוץ אופנועים בקליפורניה, ארה"ב. המצלמות הצליחו לתעד את ההתנגשות והסרטון זכה לכמות צפיות גדולה במיוחד.

(מתוך ערוץ היוטיוב Javier Alvarez)

4: קשה לצפייה: רגע אחרי הטבח בבית הכנסת

במשך שעות ארוכות עמלו מתנדבי ארגון זק"א לניקוי היכל בית הכנסת "בני תורה", בו נטבחו בחודש חשוון תשע"ה ארבעת הקדושים הי"ד בעודם עטופים בטלית ותפילין. תיעוד הוידאו של זירת הפיגוע זמן קצר לאחר הטבח, החריד את הגולשים וזיעזע מאות אלפי בני אדם מרחבי העולם.

(זק"א)

5: כך מתנהלות הבנות בסמינר של אהרן רמתי

בנות סמינר "באר מרים", בהנהלתו של אהרון רמתי, נגדו יצאו גדולי ישראל בחריפות רבה, לא נחשפו בדרך כלל למצלמה, אך לידי "כיכר השבת" הגיע בחודש ניסן האחרון תיעוד נדיר מהסמינר המסוגר • הבנות נראות מעמיסות סחורה ואוכל אל תוך הסמינר. כתב "כיכר השבת" שהגיע לסמינר זכה לקללות.

(כיכר השבת)

6: הגר"ע יוסף: לא יכול לבגוד באלי ישי

שיא הפילוג בציבור הספרדי היה ערב הבחירות לכנסת, קטע וידאו שחשפו עמית סגל ויאיר שרקי בערוץ 2 הציג את פוסק הדור מרן הגר"ע יוסף מתבטא בשנת 2008 בחריפות כנגד שובו של דרעי לש"ס. "הוא עצמאי מדי, שיעשה תנועה אחרת" אומר הגר"ע יוסף ומסכם "אני לא יכול לבגוד באלי ישי".

7: רגע פיגוע הדקירה בגוש עציון

מאהר חמדי השלמון, אסיר לשעבר בן 30 מחברון, הגיע לצומת אלון שבות בגוש עציון וביצע פיגוע דקירה בו נרצחה צעירה בת 25 ושניים אחרים נפצעו באורח קל עד בינוני. מצלמות האבטחה במקום תיעדו את רגע הפיגוע.

(מצלמות האבטחה)

8: סיור קצינים בבני ברק הפך לתגרה אלימה

חיילים מפיקוד העורף הגיעו לסיור מודרך בעיר התורה וספגו קריאות גנאי על ידי קומץ בחורי ישיבה. עוברי אורח נחלצו לעזרת החיילים והכו את תלמידי הישיבה • עד ראייה סיפר באותו יום ל'כיכר השבת': "זה היה מבייש לראות את זה, הם גרמו חילול ה'. אנשים לא דתיים באים לספוג אווירה החג ונתקלים בריב ומחלוקת".

(צילום: שאול קרוייזר)

9: התבשר מהרופאים שהולך למות והתגלגל מצחוק

הרב קלמן גולדשמידט התבשר כי הוא חולה סופני עם גידול בבטנו וכי הוא עומד למות בקרוב, אבל מאז הוא לא מפסיק לשמוח ולצחוק: "יש לי סרטן, ביג דיל... ה' אוהב אותי". הסרטון המרגש שפורסם ב"כיכר השבת" בחודש אב האחרון, ריגש את הגולשים וזכה לצפיות רבות - אף יותר מסרטונים שעלו חודשים רבים קודם לכן.

(צילום: 'אומן שלום', יוסף חיים גולדשמידט)

10: אהרון ומלכה רמתי בראיון זוגי ל"כיכר השבת"

בני הזוג אהרון ומלכה רמתי, המנהלים את סמינר "באר מרים" שהיה השנה בעין הסערה, התיישבו אל מול מצלמת "כיכר השבת" לראיון ראשון משותף, בו הם השיבו על כל השאלות הקשות ושטחו את גרסתם למתרחש בין כותלי הסמינר הסגור, שיטת החינוך שלהם וההתמודדות מול כל המתנגדים. הנה הראיון המלא

(צילום: אהרון והב, כיכר השבת)

ולסיום: הסרטון הנדיר של מרן ה"חפץ חיים"

בחודש אדר נחשף לראשונה סרטון מרתק ונדיר המהווה מסמך היסטורי מיוחד, בו נראים מרנן ורבנן גדולי ישראל זיע"א ובראשם מרן בעל ה"חפץ חיים" זצ"ל, כשהם מגיעים להשתתף בכינוס ההיסטורי - הכנסיה הגדולה הראשונה, בה השתתפו גדולי האדמו"רים והרבנים לצד אישי הציבור כדי לדון בבעיות השעה. (בונוס: צאצא החפץ חיים מדבר על הסרטון בראיון לכיכר TV)

(באדיבות: Mirc sc du)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר