טור אורח

בני עמי בחרו בתיקון הכללי

מאות אלפי יהודים בכל רחבי העולם, יתאחדו בעוד שעות ספורות לרגעים של קדושה, באמירה בצוותא של עשרת מזמורי התהילים – התיקון הכללי לכל יהודי. מאיר רובינשטיין בטור מיוחד (חרדים, דעות)

מאיר רובינשטיין | כיכר השבת |
מאיר רובינשטיין, כותב השורות (צילום: ישראל ברדוגו)

למי שכבר היה שם – אין צורך להסביר במה מדובר, זה לא יעזוב אותו לעולם ועד. למי ש(עדיין) לא היה שם, ישנה ההזדמנות להצטרף למאות אלפי היהודים ברחבי העולם, שיאמרו בערב ראש השנה בצוותא, את אותם עשרת מזמורי התהילים – התיקון הכללי שתיקן רבנו הגדול רבי נחמן מברלסב זיע"א, מזמורים שכוחם יפה לתיקון הנפש ולדברים רבים.

205 שנים ימלאו בחג הסוכות הקרוב לפטירתו של רבינו רבי נחמן מברסלב. 205 שנים בהן חסידות ברסלב צומחת, לאורך ולרוחב, למעלה ולמטה. עשרות ומאות אלפים בכל רחבי תבל, שרוצים להתחזק בתורה ויראת שמים, ומתחברים לתורתו ולדרכו של רבינו. הלב היהודי לא טועה.

אומן, ערב ראש השנה, תיקון הכללי, אלו מושגים שכבר מזמן חברו להם יחדיו. רבבות היהודים המגיעים מיד שנה להתפלל בקיבוץ על ציונו של רבנו, אינם רק אלו המוגדרים דווקא "חסידי ברסלב". ניתן לראות שם יהודים מכל הסוגים. כל הכיפות, הכובעים, הקפוטות, המעילים והחולצות. המשותף לכולם הוא הרצון להתקרב לאבינו בשמים.

מעמד התיקון הכללי העולמי, מלבד עצם התיקון לכל אדם ואדם, כהבטחתו של רבנו, הוא גם תיקון לכלל ישראל. על מאות אלפים שנעמדים יחד וקורעים שערי שמים, אין ספק שיקויים הכתוב "הן קל כביר לא ימאס תפילת רבים".

לא כולם מבינים, לא כולם מסוגלים להסביר, אבל כולם מרגישים את התחושה הזו, של הקדושה, ההתעלות, התרוממות הנפש והזדככות האדם. מי שנמצא באומן, בוודאי ישתתף במעמד העולמי. מי שאינו שם, יוכל להשתתף בכל מקום בו יהיה, באותו השעה בה העולם כולו יתאחד בתיקון.

בני עמי בחרו בתיקון הכללי.

הכותב הוא חסיד ברסלב, ראש עיריית ביתר עילית, ויו"ר פורום ראשי הרשויות החרדיות

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר