חטיפת שלושת הנערים: האחראי במוקד 100 שיקר ועדיין משרת במשטרה

אחרי הכשל של מוקד 100 בטיפול בשיחתו של גלעד שער מיד לאחר שנחטף עם חבריו, הוקמה ועדת בדיקה. אחראי המשמרת במוקד שיקר בעדותו בוועדה, אך עדיין הוא משרת במשטרה (בארץ)

(צילום: ארכיון כיכר השבת)

מחדל חטיפת שלושת הנערים: יותר משנה אחרי חטיפת ורצח שלושת תלמידי הישיבה בגוש עציון, ועדיין אחראי המשמרת במוקד 100 ששיקר בעדותו, משרת במשטרה, כך פורסם היום ב"ידיעות אחרונות".

כזכור, מיד לאחר החטיפה ומציאת הגופות, התפרסמה הקלטה משיחה שעשה גילעד שער למוקד 100 של המשטרה, ובה הוא מדווח כי חטפו אותו ואת חבריו נפתלי פרנקל ואייל יפרח, לאחר מכן נשמע קולו של המחבל ויריות, אולם במוקד לא עשו דבר ובחרו להתעלם מהשיחה.

לאור הכשל החליט המפכ"ל דאז יוחנן דנינו להקים ועדת חקירה בראשות תנ"צ משה ברקת, הוועדה מצאה כשלים חמורים בהתנהלות המוקד וקבעה שורה של צעדים נגד האחראים למחדל.

אלא שכעת מתברר כי מי שהיה אחראי המשמרת באותו לילה, שיקר בעדותו בפני הוועדה וטען כי לא היה במוקד בעת האירוע, למרות שההקלטות מוכיחות כי הוא היה והיה מעורב בשאלה מה לעשות עם השיחה, למרות כל זאת הוא עדין משרת במשטרה בתפקיד אחר.

הוועדה כתבה עליו: "בעדות שנגבתה ממך מסרת שלא נכחת במשל"ט (מרכז שליטה), זאת בניגוד לנשמע בקלטת המתעדת את שהתרחש בעת קבלת השיחה ובסמוך לאחר קבלתה. ממצאי הוועדה קבעו כי חדלת במעשיך בכך שאף שנמצא כי היית מעורב באופן ישיר בשאלה כיצד להתייחס לשיחה – השארת את קבלת ההחלטה לדרג פיקודי זוטר ממך".

מדובר המשטרה נמסר ל"ידיעות אחרונות": "לאחר שהובאו בפני המפכ"ל המלצות הוועדה הוא החליט שהשוטר יועבר מתפקידו כאחראי משמרת ויישקל המשך שירותו בכפוף לשימוע. מסיבות שונות נדחה ראיון השימוע – והוא אמור להתקיים בקרוב. לאחריו תגובש המלצה אשר תועבר להחלטת הגורמים המוסמכים במשטרה".

פרקליטו של השוטר, עו"ד יהודה שושן: "תמוה מדוע לאחר למעלה משנה מאז המקרה, תקופה שבה המשיך מרשי לשרת במשטרה, עולה שאלת שקילת פיטוריו וזאת מבלי שעלו נסיבות חדשות. אין ספק כי לאחר שישמעו את טענותינו יובהר שהוא פעל ללא רבב – והאצבע המאשימה תופנה כלפי האחראים האמיתיים למחדל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר