הרצח בירושלים

הבית הלבן בתגובה לרצח אלכסנדר לבלוביץ': "על שני הצדדים להימנע מפרובוקציות"

הבית הלבן הגיב לאירועים האלימים בבירה וקרא "לשני הצדדים להימנע מפרובוקציות". שר הביטחון יעלון: "לא נאפשר לשבש את שגרת החיים בישראל". ברקת: "יידוי אבנים הוא פיגוע" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הבית הלבן, ארכיון (צילום: חיים שוחט, פלאש 90)

ראש השנה סוער בירושלים: גינויים נרחבים בעקבות הפיגוע הרצחני בבירה בו נהרג מידויי אבנים אלכסנדר לבלוביץ' הי"ד, יהודי תושב ירושלים בן 64, שחזר מסעודת החג. בעקבות האירוע אומרים גורמים בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בכוונתו לקדם חקיקה מהירה לקביעת עונשי מינימום למיידי אבנים ומטענים, כמו גם משליכי בקבוקי תבערה.

שר הביטחון משה יעלון אמר כי "המאבק בטרור העממי, הכולל בין היתר יידויי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה וניסיונות לשבש את הסדר הציבורי, מחייב אותנו למאבק נחוש וחסר פשרות, הן במישור המבצעי והמודיעיני והן במישור המשפטי. כך אנו עושים, ונוסיף ונעשה זאת בכל האמצעים העומדים לרשותנו".

השר הבהיר כי "לא נאפשר לכל גורם שהוא, בין אם עושה זאת על דעת עצמו כתוצאה מהסתה ובין אם עושה זאת באופן מאורגן, לשבש את שגרת החיים במדינת ישראל. נמשיך לרדוף אחר המפגעים ונניח עליהם את ידנו, ונוסיף לנהוג באפס סובלנות כלפי מי שמאיים על ביטחונם של אזרחי ישראל, חיילי צה"ל ושוטרי משטרת ישראל ומשמר הגבול".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת הגיב עם צאת החג ואמר כי "הרצח שהתרחש בערב החג הוא הוכחה נוספת לכך שיידוי אבנים הוא פיגוע לכל דבר. לא ייתכן שאין כל הרתעה ומיידי אבנים שנתפסים משוחררים וחוזרים לפגע. אני קורא לממשלה להשלים מיידית את ההליכים שיאפשרו לשלוח לכלא לשנים רבות כל מי שייתפס מיידה אבנים ולהפעיל את מלוא חומרת הדין כלפי מיידי אבנים. ענישה חזקה, יצירת הרתעה ופעולות מבצעיות נחושות הם הדרך להתמודד עם פיגועי האבנים. אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת לבלוביץ ומחזק אותם בשעה קשה זו".

באשר לנעשה בהר הבית הוסיף ברקת: "אסור לממשלה לאפשר בשום מצב שהר הבית ישמש מקלט למחבלים ועליה לפעול ללא מורא על מנת להחזיר את הסדר, השקט והקדושה להר. אנחנו מחוייבים לשמירת חופש הפולחן והסטטוס קוו בירושלים, ואני מגנה בתוקף את השימוש הציני שעושים הקיצונים בחופש זה על מנת להפוך את המקומות הקדושים למוקדי טרור. אף מסגד, כנסיה או בית כנסת לא יהיו מקלט לאלימות בשום מקום בירושלים, כפי שלא יהיו בוותיקן, במכה או בכל מקום אחר בעולם".

דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט התייחס לאירועים האלימים בהר הבית ואמר "אנו מגנים פעולות אלימות, ובמיוחד במקום כזה. על שני הצדדים להימנע מפרובוקציות. סגן הנשיא ג'ו ביידן העביר מסר זה מוקדם יותר למלך ירדן".

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה כי "המציאות שבה יהודי נרצח בחזרה מסעודת החג מחזירה אותנו לימים אפלים בהיסטוריה".

היא הוסיפה ש"אסור לנו להשלים עם האלימות והטרור שרק הולכים וגוברים בבירה, אני קוראת לחברי השר ארדן להורות למשטרה לבצע פעולות מידיות שיחזרו את הביטחון לתושבי ירושלים, הגיע הזמן לשים סוף בכל האמצעים הנדרשים לגל האלימות הגואה".

כזכור, הרצח אירע בכביש המתפתל מרמת רחל לארמון הנציב. לאורך החג נמשכו העימותים הקשים בעיר, ו-19 שוטרים ואזרחים נפצעו. עדת ראיה לפיגוע הרצחני הליל חג ראשון סיפרה כי ראתה מישהו עם רוגטקה ואז אבן התעופפה לעברה. "אבן עפה לכיוון שלי וניפצה את החלון" היא סיפרה מאוחר יותר. בתחילה דווח כי לבלוביץ' סטה מהכביש והתנגש בעמוד לאחר שלקה באירוע לבבי. אולם לאחר מכן התברר כי האבנים שיודו לעברו גרמו לו לסטות מהכביש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר