המלחמה ב"טרור האבנים" בירושלים

צוותים יבחנו שינוי נהלי פתיחה באש וקביעת רף ענישה חדש

ראש הממשלה כינס דיון חירום בעקבות "טרור האבנים" בירושלים במהלכו הוחלט על הקמת צוותים שייבחנו שינוי נהלי פתיחה באש וקביעת רף ענישה חדש למיידי אבנים וזורקי בקבוקי תבערה (ארץ)

(צילום: פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אמש (שלישי) דיון חירום בעקבות "טרור האבנים" זאת לאחר שלושה ימים של עימותים קשים בהר הבית ורצף פיגועי אבנים ששיאם ברצח אלכסנדר לבלוביץ', בסיומו הולט על מספר צעדים כדי להילחם בטרור האבנים.

בין היתר הוחלט כי יוקם צוות שיבחן את שינוי נהלי הפתיחה באש של כוחות הביטחון אל מול מיידי האבנים, כמו כן הוחלט על הקמת צוות משותף למשטרה והפרקליטות שיבחן הטלת עונשי מינימום על מיידי אבנים זאת בניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין שמתנגד לכך.

עוד הוחלט בדיון כי המערכת המשפטית תפעל בשבוע הקרוב לשינוי הניסוח כך שיקל על נהלי פתיחה באש של גורמי הביטחון מול מיידי אבנים וזורקי בקבוקי תבערה. המשתתפים גם החליטו לאמץ חקיקת בזק של חוק עונשי מינימום למיידי אבנים.

בדיון השתתפו שר הביטחון בוגי יעלון, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שרת המשפטים איילת שקד, השר לענייני ירושלים זאב אלקין, שר התחבורה ישראל כץ, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, מ"מ המפכ"ל בנצי סאו, ראש השב"כ יורם כהן, היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, ראש המועצה לביטחון לאומי, ראש אמ"ץ, מנכ"ל משרד החוץ וגורמים נוספים.

בפתח הדיון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אנו נילחם בכל האמצעים הנדרשים נגד מידי האבנים, זורקי בקבוקי התבערה ומטעני צינור ומי שיורה זיקוקים כדי לפגוע באזרחים ושוטרים".

"בערב החג הוכח שוב שזריקות אבנים יכולות להרוג. פעולות כאלה יתקלו בתגובה חריפה מאוד של ענישה ומניעה. נוביל שינוי מערכתי ונקבע סטנדרט חדש של הרתעה ומניעה", הוסיף ראש הממשלה.

ראש הממשלה הדגיש בדיון שישראל מחוייבת לשמירת הסטטוס קוו בהר הבית וישראל לא תיתן למתפרעים למנוע ביקורי יהודים בהר. ראש הממשלה קבע דיון המשך לשבוע הבא כדי לקדם את כל הצעדים עליהם הוחלט הערב.

מלך ירדן עבדאללה שוחח אמש עם סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ודרש שהקהילה הבינלאומית תנקוט עמדה תקיפה על "התקופנות הישראלית בהר הבית".

דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט אמר לאחר מכן כי "אנחנו מגנים פעולות אלימות ובמיוחד במקום כזה. קריטי שהצדדים יימנעו מפרובוקציות. זהו המסר שהעביר סגן הנשיא למלך ירדן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר