כיצד יוצרים דמויות בסרטוני אנימציה ממוחשבת

מאיה, אפטר אפקט, Cinema 4D אלו התוכנות שיוצרות עולמות קסומים של אנימציה ממוחשבת. אז מהי אנימציה, כיצד יוצרים אותה ואיך ניתן להיכנס לתחום? הכל על אנימציה ממוחשבת בכתבה שלפניכם

(צילום: פוטוליה)

תחום האנימציה עבר מהפכה בעשור האחרון, יחד עם ההתפתחויות הטכנולוגיות של העידן המודרני: אם בראשית הדרך סרטוני אנימציה נוצרו מרצף ציורים בעבודת יד , כיום הטכניקות השתכללו ומרבית האנימציה נעשית בעזרת תכנות מחשב מתקדמות. יחד עם ההתפתחויות בטכניקות הביצוע, גם הייעוד התפתח והתרחב.

אם בעבר שימשה האנימציה בעיקר לסרטונים מצוירים לילדים, כיום הפכה האנימציה לכלי נפוץ במגוון תחומים של חיינו: חברות עסקיות משתמשות בכלי זה ליצירת סרטוני תדמית או סרטוני פרסום למוצרים שונים, אדריכלים ומעצבי פנים משתמשים באנימציה ליצירת הדמיות ממוחשבות, ארגונים לשינוי חברתי יכולים להשתמש בה ככלי להבעת מסרים, יוצרים של משחקי מחשב ישתמשו באנימציה למטרתם וכו'.

האנימציה פסקה להיות טכניקה ששייכת לאולפנים הגדולים כגון וואלט דיסני, והפכה להיות נגישה לציבור הרחב- כיום כל מי שבוחר להירשם לקורס שמלמד תכנת אנימציה יוכל להפוך ליוצר של סרטוני אנימציה ביתיים.

יתרונות האנימציה

אומרים שתמונה אחת שווה יותר מאלף מילים, כך שברור שלהמחשה ויזואלית יש יתרון בהעברת מסרים על פני המילה הכתובה. זה נכון בין אם מדובר בחברה שרוצה לשווק מוצר או באדם או ארגון שרוצים לקדם רעיון כגון צמחונות או שמירה על הסביבה. כמו כן, לאנימציה יש יתרונות שונות על פני יצירת סרטונים בטכניקה של צילום רגיל: בצילום של סרטון פרסומת למשל נדרש צוות שלם הכולל צלם, שחקנים, במאי, אנשי תאורה, יוצרי תפאורה ועוד. לעומת זאת, סרטון אנימציה יכול להיעשות ע"י אדם בודד ומחשב עם תכנת אנימציה מתאימה.

יתרון נוסף קשור למרחב התמרון הרחב שטכניקה זו מאפשרת: כל מחשבה הכי פרועה יכולה בלחיצת כפתור להפוך למציאות על פני המסך, כאשר המגבלה הכמעט יחידה היא גבולות הדמיון שלך. בעזרת יצירתיות ותכנת אנימציה מתאימה ניתן ליצור סרטונים אשר יצחיקו, ירגשו וירתקו את הצופה.

כיצד יוצרים דמויות ועולמות בעזרת תכנות אנימציה ?

כיצד בעצם תכנת אנימציה מאפשרת לנו לברוא עולמות וליצור דמויות יש מעין? באמצעות אלגוריתמיים ושקלול של פרמטרים כגון רמות אור וצל, מיקום או זוויות תנועה של הדמות מצליחות תכנות אנימציה ליצור דמויות תלת ממדיות, לעורר אותן לחיים באמצעות תנועה ואף לייצר אפקטים אשר ירשימו את הצופה. הדמויות מתבססות על מודלים שאנחנו יוצרים, והתנועה של הדמויות תיווצר באמצעות הפקודות השונות שאנחנו נותנים.

לכל תכנת אנימציה יש את המאפיינים הייחודיים שלה, וזה מה שיקבע גם לאיזו מטרה היא מיועדת: משחקי מחשב, קומיקס, סרטי אנימציה , הדמיות ממוחשבות בתחום עיצוב פנים ואדריכלות ועוד.

קורסים באנימציה ממוחשבת

כיום ניתן ללמוד בארץ קורסים של אנימציה ממוחשבת במכללות שונות, בהתאם לאזור המגורים שלך, או קורסים "און ליין" באינטרנט. במכללות הקורסים נערכים לרוב בקבוצות קטנות, אשר מאפשרות קבלת יחס יחס אישי וליווי צמוד ממנחים מקצועיים, לעתים גם בהשתלבות המקצועית שלאחר סיום הלימודים. הקורסים משלבים בין ידע תאורטי להתנסות מעשית בשימוש בתכנה, כולל יצירת תיק עבודות. עם סיום הקורס תקבלנו תעודה מקצועית, אשר תאפשר לכם לחפש עבודה בתחום האנימציה הממוחשבת.

הנה כמה מהתכנות שנחשבות כיום למובילות בתחום: קורס טרידימקס, תכנת מאיה, תכנת After Effects & Cinema 4D. בחירת הקורס יהיה בהתאם למה שתרצו ליצור באמצעות האנימציה (קומיקס, סרטים מצוירים, הדמיות בתחום האדריכלות ועוד). מי שרוצה ליצור סרטוני פלאש בשעות הפנאי מבלי להפוך ל"מקצועי" בתחום האנימציה, יוכל למצוא ברשת כלים שונים כגון GoAnimate ולהתחיל להתנסות מבלי להירשם לקורס בתשלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר