רעידת אדמה בעוצמה של 8.3 הכתה בצ'ילה: 5 נהרגו, מיליון פונו

רעש אדמה בעוצמה של 8.3 בסולם ריכטר, הכה הלילה בצ'ילה. 5 בני אדם נהרגו, עשרות נפצעו ומיליון אנשים פונו מבתיהם. הרשויות פרסמו אזהרת צונאמי למדינות הסמוכות. "כולם בפאניקה" (בעולם)

סופרמרקט בעיר החוף לה סרנה, זמן קצר לאחר הרעש (צילום: מתוך טוויטר)

הרעידה הגדולה: רעידת אדמה בעוצמה של 8.3 בסולם ריכטר התרחשה הלילה (חמישי) בצ'ילה והורגשה בכל רחבי המדינה.

על פי הדיווחים, עד כה נהרגו לפחות 5 בני אדם ועשרות נפצעו, הרשויות החלו בפינוי כמיליון תושבים מאזורי הסיכון.
רעידות משנה בעוצמה של כ-6, הורגשו במדינה ולחופי הים הגיעו גלים בגובה של 4.5 מטרים. אזהרת צונאמי פורסמה בצ'ילה, פרו, הוואי וקליפורניה.

הרעידה הורגשה סמוך לשעה 8 בערב, מוקד הרעש היה כ-170 קילומטרים צפונית לעיירת החוף המרכזית ולפראיסו והכה בעומק של כ-25 קילומטרים באדמה.

ראש העיר אייאפל, דניס קורטס, אמר: "אנחנו מאוד מפחדים. העיר כולה בפאניקה".

אחד התושבים סיפר: "זה היה חזק כל כך, היה רעש נוראי ונשמע כאילו הכבישים נפערו. הייתה רעידה אחת ארוכה וקשה ומיד עוד כמה קטנות יותר אבל חזקות מאוד גם. ברעידה הראשונה אתה בקושי מצליח לחשוב, ברעידה השנייה אתה נזכר שצריך לרוץ החוצה ולוודא שכל הדלתות נשארות פתוחות. אנשים כבר התחילו לעמוד בתור לדלק".

תושב אחר סיפר: "אנחנו כבר כל כך מורגלים למצב הזה, בגדול, כולם יודעים מה אמורים לעשות אם יש רעידת אדמה חזקה, זו לא פעם ראשונה שזה קורה. אם מסתכלים עכשיו ברחובות רואים שהמקומיים יחסית רגועים אבל הזרים בהיסטריה. הרבה צ'יליאנים כבר כל כך שאננים שהם אפילו לא בורחים החוצה. כולם גם יודעים כבר לחפש מחסה בגבעות באזור החוף, עוד לפני הסירנות שמתריעות מפני צונאמי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר