בגלל הדיינים: זעם ב'יהדות התורה' על לשכת עורכי הדין

ב'יהדות התורה' מביעים זעם על לשכת עורכי הדין שלטענתם עשו דיל עם שרת המשפטים איילת שקד בבחירת הדיינים. מנגד, בלשכה דוחים את הטענות ואומרים כי "מדובר בשטויות והבלים" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ישיבת הוועדה למינוי דיינים (צילום: באדיבות המצלם)

בחירתם של 22 הדיינים בשבוע שעבר ממשיך להשפיע וליצור גלי הדף בציבור החרדי כאשר מצד אחד שורר בקרב הנציגים סיפוק רב מההצלחה בבחירת הדיינים החרדים תוך דחיקתם החוצה של הדיינים המזוהים עם רבני צהר והאגף הליברלי בציונות הדתית ומאידך שורר במקביל גם זעם וכעס במפלגות החרדיות בעיקר על שרת המשפטים איילת שקד שבגדה באמון שניתן לה על ידי נציגי המפלגות.

כעת מתברר כי כעס רב שורר בקרב הנציגים החרדים גם על לשכת עורכי דין, זאת לאחר שהלכו בדיל (שלא צלח) עם שרת המשפטים איילת שקד, בוועדה למינוי דיינים, בכדי להכניס את רבני צהר, בתמורה לכך, שאיילת שקד תמשוך את החוק לפיצול המחוזות בלשכה.

לדברי גורמים חרדיים, עם הקמת הקואליציה, סוכם בין ראשי המפלגות אריה דרעי, משה גפני ואיילת שקד שבוועדה ילכו על מתווה לבני, למינוי 15 דיינים, כאשר 5 דיינים אשכנזים, 5 ספרדים, ו-5 חובשי כיפות סרוגות, אלא שבמהלך הישיבה הפרה לטענתם השרה שקד את ההסכם, כאשר סגרה דיל עם לשכת עורכי דין שיצביעו עבור דיינים מרבני צהר, בתמורה לכך שתרכך את החוק והמחוזות בלשכת עורכי הדין לא יתבטלו.

לאחר איום בפרישה מהקואליציה והעובדה שהחרדים הבהירו כי מדובר מבחינתם בחציית קו אדום, יו"ר הוועדה השר שטייניץ יישר קו עם הנציגים החרדים ובסופו של דבר רבני צהר לא נבחרו, אלא שהדבר לא ריכך את תחושות הזעם מצד הנציגות החרדית על לשכת עורכי הדין ש"לקחה צד" כנגד העמדה החרדית.

גורמים ב"יהדות התורה" אומרים ל"כיכר השבת" כי "לאחר שלשכת עורכי הדין לקחה צד בוויכוח אידאולוגי בין הבית היהודי לציבור החרדי, שלא יצפו שחברי הכנסת החרדים יתמכו ביוזמות החקיקה הרבות של הלשכה".

לדבריהם, "מדובר בקריאת תיגר על הנציגות החרדית ואין ספק שבלשכת עורכי הדין בחרו לפתוח חזית מול יהדות התורה".

עו"ד אפי נווה, יו''ר לשכת עורכי הדין, אומר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "מדובר בשטויות והבלים. ללשכת עורכי הדין אין שום עניין להיכנס לתוך הויכוחים הפנימיים בזרמים ביהדות החרדית, האשכנזית או הספרדית או בציונות הדתית. היתה הסכמה שממנים דיינים על פי מפתח של שליש לכל אחד.

"אנחנו לא הסכמנו שאף צד לא יפסול את הדיינים של הצד השני. כמו שלא הסכמנו שהבית היהודי יפסול דיינים של ש"ס או יהדות התורה כך גם לא הסכמנו הפוך. אין לנו עניין להיכנס למחלוקות פנימיות. עניין אותנו דבר אחד - שהדיינים יהיו מקצועיים ויהיו בעלי הכשרה מתאימה וייבחרו בסופו של דבר האנשים הראויים. כל נסיון לקשור את זה למחוזות הלשכה הוא פשוט קשקוש ודברי הבל".

גורמים נוספים שפעלו בנושא מסבירים ל"כיכר השבת" כי "ביהדות התורה צריכים להבין כי בלשכת עורכי הדין לא עובדים אצל אף אחד. אך טבעי שהם יראו עין בעין את הדברים עם שרת המשפטים עמה הם צריכים לשתף פעולה לצורך פעילותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר