חשש לחיי אמיר אוחנה

מיטל טוהר מתחננת: "תעזרו לבנות שלי לחבק את אבא שלהן"

באומן הוקם חפ"ק של זק"א לאיתור הנעדר אמיר אוחנה בצל החשש הכבד לחייו. רעייתו מיטל טוהר מתחננת: "תעשו משהו; הייתי צריכה לקבל את פניו בשדה התעופה.. אבל אין לי מה לקבל" (חדשות)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
המודעות שהופצו באומן (צילום: סוכנות הידיעות "חדשות 24")

החיפושים באומן נמשכים: כוחות זק"א ומתנדבים לצד כוחות המשטרה המקומיים ממשיכים לחפש אחר אמיר אוחנה בן 28 שנעדר מאז ראש השנה בעיירה אומן שבאוקראינה לאחר שיצא ל"התבודדות" ככל הנראה בסמוך לאגם המים.

בשעה זו נמסר מארגון זק"א כי "חפ"ק לאיתור הנעדר אמיר אומנה נפתח במרפאה באומן. דרושים בדחיפות מתנדבים לחיפוש. מי שבאומן להגיע מיידית למרפאה ולחבור לנציג זק"א במקום אלחנן שטאובר".

רעייתו, מיטל טוהר, הפיצה בשעות האחרונות הודעה למקורביה בה היא מתחננת שיעזרו לה לאתר את בעלה הנעדר באוקראינה: "בחיים לא חשבתי שאני אבקש עזרה, בחיים לא חשבתי שיקרה לנו משהו רע, אני מתחננת תעשו משהו!".

בכאב היא הוסיפה: "היום הייתי צריכה לקבל את פניו בשדה התעופה.. אבל אין לי מה לקבל".

מיטל מותחת ביקורת קשה כנגד הרשויות בישראל וכתבה: "אמיר חולה במחלת הנפילה, ואף חברת ביטוח לא הסכימה לבטח אותו.. אין אף אחד שמחפש אחרי אמיר שלי, רק המשטרה המקומית ואנשי זק"א, אף אחד מהמדינה שלי, המדינה שבה נולדתי לא יוצר איתי קשר, לא שולח משלחת חיפוש, לא עוזר לי למצוא אותו.. אני חייבת שיעזרו לי, שישלחו מסוקים, משלחת, שיעשו משהו, כי נכון לעכשיו לא קורה שם כלום, אף אחד מהמדינה אפילו לא יצר איתי קשר ובעלי שם אולי פצוע קשה והידיים שלי כבולות!!".

"בשבילכם הוא עוד שם, בשבילי הוא האור, הוא אבא של אביגיל, אודל ותהל", הוסיפה.

המודעות באומן (צילום: סוכנות הידיעות "חדשות 24")

מיטל טוהר סיפה על היממה הקשה והכואבת בבית: "כל היום הן (הבנות. נ"ש) שואלות איפה אבא? רוצות לדבר איתו בטלפון.. מה אני אמורה להגיד להן? הגדולה שלי בת 5.5 הקטנה רק בת שנה וחצי, אני לא יכולה לתפקד בלי אמיר שלי, איך אסתדר בלעדיו?".

"מחרתיים יש לו יום הולדת והבנות הכינו לו ציורים, ומה אני יעשה עם הציורים? אני רוצה שנחגוג לו פה ביחד כשהוא בריא ושלם", הוסיפה מיטל בדאגה.

בסיום דבריה כתבה הרעייה הכואבת: "אני מרגישה אותו, הוא חי, אני יודעת שכל דקה שעוברת מבשרת רעות, אני מבקשת מהמדינה שלי, אל תתנערו מאחריות, תעזרו לי להחזיר את אמיר שלי לביתו, תעזרו לבנות שלי לחבק את אבא שלהן, הן לא יודעות כלום, מה אספר? איך אני יכולה לשבור את הלב הקטן שלהן? תעזרו לי בבקשה, אני שבר כלי מתחננת תעזרו לי, תוציאו משלחת חיפוש, מסוקים, תעזרו לי להחזיר את בעלי".

כפי שדווח מוקדם יותר, במהלך הלילה נציג ארגון זק"א באומן אסף פרטים חיוניים על הצעדים האחרונים שביצע הנעדר והבוקר הוטס צוות ראשוני של מתנדבים כדי להקים חפ"ק ולסייע בחיפושים. בנוסף, מודעות עם שמו ותמונתו נתלו ברחובות הסמוכים לציון רבי נחמן מברסלב שם נמשכות כל העת התפילות לשלומו.

מזק"א נמסר כי "המטה הבנלאומי של זק"א פועלים בשיתוף פעולה עם חדר הצב של משרד החוץ והקונסול המקומי. לאחר שהצוות הבינו שככל הנראה אכן הוא נעדר ויש חשש גדול לחייו יצאו היום מתנדבים נוספים מהיחידות המיוחדת של זק"א לסייע בחיפושים. הצוות לקחו איתם רחפן מיוחד שסייע להם בחיפושים ע"י תצלומי אוויר".

חיים וינגרטן, ראש אגף מבצעים בזק"א, אמר "דיברתי עם אשתו של הנעדר והבנתי שיש סכנה אמתית לחייו, המתנדבים שהיו בדרכם חזרה לביתם במוצאי החג חזרו לאומן בנוסף צוות מקצועי באיתור נעדרים יצאו הבוקר בטיסה מישראל לאומן. במהלך הלילה האחרון עברנו על הסרטים של המעגל סגור בבית הארחה ששם התארח הנעדר ואכן רואים שבשעות הבוקר הוא יצאה לבדו ומאז לא חזר. כל החפצים האישיים שלו נשארו בחדר".

התפילות בציון רבי נחמן (צילום: סוכנות הידיעות "חדשות 24")

יהודה משי זהב יו"ר זק"א, אמר "כארגון נעשה את המקסימום לאתר את הנעדר ולהחזירו לישראל. הצוות שיצאו לאומן הינם הטובים ביותר בנושא איתור נעדרים בשטח. בנוסף אנחנו בודקים את האפשרות לשלוח את יחידת הכלבים של זק"א לסייע בחיפושים".

ממשרד החוץ נמסר כי "נציג משרד החוץ באומן קיבל אתמול (16/9) בשעה 3:30 לפנות בוקר, דיווח ראשוני על אזרח ישראלי המבקר באומן אשר מנותק קשר ויש חשש שהוא נמצא בסיכון. ע"פ הדיווח, הישראלי נראה לאחרונה ב- 15/9 בשעה 10:00 בבוקר, כאשר יצא מהדירה בה שהה.

"צוות הדיפלומטים הישראלי, שתוגבר במיוחד לאור אירועי ראש השנה באומן, חבר מיד עם הרשויות המקומיות, עם המשטרה המקומית ובתאום עם 15 שוטרי משטרת ישראל השוהים במקום ע"מ להתחיל בחיפושים. כחלק ממאמצי החיפוש שהחלו בסביבה, הופעלה יחידת צוללנים שסרקה את האגם. בנוסף, צוותי חיפוש מלווים בכלבים מחפשים ביער הסבוך המקשה מאוד על החיפושים. במקביל, השגרירות הישראלית בדקה בבתי החולים הסמוכים.

"בתקופת ראש השנה הגיעו כ-30,000 איש להשתתף בחגיגות באומן ולכן משרד החוץ מתגבר את צוות הדיפלומטי במקום ונערך לסיוע קונסולרי ואחר לקהל המבקרים. היום (17/09) צפויים לעזוב מרבית הישראלים ולשוב לישראל. השגרירות והמחלקה לישראלים בחו"ל של משרד החוץ ימשיכו בתיאום ותיכלול מאמצי החיפושים".

הציבור נקרא להרבות בתפילה לשלומו של אמיר שלמה בן אורלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר