נתניהו: "במדינת ישראל לא יזרקו בקבוקים ואבנים, נשנה המצב מקצה אל קצה"

ראש הממשלה נתניהו והשר ישראל כץ חנכו את הרכבת בקו אשקלון - באר שבע, והתייחס לכמה נושאים. על המתיחות עם ארה"ב: "לא יכולה להיות קריסה של יחסים". על גל הירש: 'ארדן נהג נכון' (פוליטי)

(צילום: חיים צח - לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך הבוקר את קו הרכבת אשקלון - באר שבע, יחד עם שר התחבורה ישראל כץ, בכירי הרכבת וראשי רשויות, במהלך האירוע התייחס נתניהו לכמה עניינים.

נתניהו שיבח את השקת הקו ואמר: "מאז ימי הטורקים לא הייתה פריסה כזאת של רכבות בארץ, אבל בהיקף הרבה יותר גדול, קווים מודרניים, רכבות מודרניות שמחלקות את כל חלקי הארץ. במקביל, אנחנו עושים מה שלא נעשה מאז ימי הבריטים, אנחנו מרשתים את הארץ בכבישים מהירים. בדרך הנה ראיתי את הפיתוח הזה שאתה ישראל מוביל אותו, במדיניות המשותפת שלנו בהקצאת משאבים גדולים מאוד. אנחנו משנים את המדינה, מחברים את הצפון והדרום למרכז, הופכים את הארץ ליחידה אחת. זה יוצר אפשרויות חברתיות וכלכליות אחרות לגמרי. זה אבסורד שבמדינה הקטנה שלנו צריך לנסוע שעות בכבישים, להתגלגל בצמתים, פקקי תנועה - את זה אנחנו מחסלים".

נתניהו פנה לאנשי האבטחה שלו וביקש: "תנו לי לעלות לרכבת עם נוסעים. אני רוצה לראות את הנוסעים, אני רוצה לשמוע אותם, ואני רוצה לנסוע יחד איתם – אני חושב שזה יכול לעבור בשלום, ובמיוחד זה יעבור בשמחה".

לאחר מכן ענה נתניהו לשאלות עיתונאים בענייני השעה, כשהנושא הבוער הוא הטרור בעיקר בירושלים. לדברי נתניהו: "אנחנו עדים לכך שאנחנו החלטנו לשנות מדיניות ולאסור מלחמה על מיידי האבנים, זורקי הבקבוקים, יורי היריות ופורעי הפרעות - פשוט שינוי. והדבר הזה בא לידי ביטוי קודם כל בשינוי הוראות פתיחה באש. בקבוק תבערה או אבן - אלה הורגים גם בתוך הקו הירוק וגם מעבר לקו הירוק. הנרצח והנפגע אינו יודע את ההבדל, גם אנחנו איננו רואים את ההבדל.

"אנחנו הולכים להחמיר מאוד את הוראות פתיחה באש, וקיבלת לזה ביטוי אתמול כבר בירושלים. דבר שני, אנחנו הולכים להחמיר את העונשים בעונשי מינימום. יש לזה הרבה ויכוח, יש לזה הרבה התרעמות, אבל החוק חייב לשרת את החיים ולא החיים את החוק. תמיד האמנתי בזה, ולכן החוק ישונה. והדבר השלישי, אנחנו נפעיל גם קנסות הרבה יותר מאסיביים על נערים מתחת לגיל המאסר, עליהם ועל המשפחות שלהם, כולל חילוט נכסים במקרה הצורך על מנת ליצור הרתעה חדשה. במדינת ישראל אנשים לא יזרקו בקבוקים, לא יירו על רכבות ולא יזרקו אבנים כאוות נפשם. מי שיעשה את זה ישלם מחיר כבד מאוד. זה שינוי מדיניות, אני מציע שתתייחסו לזה בהתאם. כשאני רוצה משהו - אני משיג אותו, ואני רוצה לשנות את המצב הזה מן הקצה אל הקצה".

נתניהו התייחס גם לסערה סביב מינויו של גל הירש ואמר: "השר ארדן נוהג נכון כשהוא מבין שזה המינוי החשוב ביותר שהוא יכול לעשות, אם זה ייקח עוד כמה ימים ועוד כמה שבועות, טוב שכך. יש לנו משטרה מצוינת, היא תהיה טובה יותר, והיא צורכת, או דורשת, כמה שינויים - ומי שיוביל אותה זה המפכ"ל החדש שיתמנה".

ראש הממשלה נשאל גם על המתיחות בינו לבין נשיא ארה"ב ברק אובמה והמאבק נגד הסכם הגרעין ואמר: "אני שומע מכל מיני מומחים ופרשנים מזה חודשים שמסבירים שהמאבק שהובלנו נגד עסקת הגרעין האיראנית יכולה לגרום לנתק, לקריסה ביחסים עם ארצות הברית. אני מעולם לא הבנתי מדוע מדינת ישראל הריבונית, שמייצגת את העם היהודי, איננה יכולה להוביל מאבק נגד הסכם גרעין עם מדינה שמכריזה על כוונתה להשמיד אותנו. אני חושב שזו לא רק זכותי, זו חובתי להצביע על הסכנות הללו, והדבר הזה לא רק שאינו פוגע במדינת ישראל, הוא משרת את מדינת ישראל, משום שכל הגורמים בארצות הברית, לרבות אלה שתמכו בהסכם, אומרים 'בוודאי שצריך להתנגד לתוקפנות האיראנית, בוודאי שצריך לחזק את מדינת ישראל'. כמובן הדבר בא לידי ביטוי גם בדברים שאומר הנשיא אובמה והמזכיר קרי שאתמול דיברתי עימו.

"זה ברור שלא הייתה קריסה של יחסים כזאת, גם לא יכולה להיות קריסה של יחסים כזאת, ולכן אני חושב שכדאי לכל המומחים האלה להיות קצת יותר צנועים. אני חושב שאני יודע איך לנווט את היחסים של מדינת ישראל, איך לשמור על המדינה שלנו, ואנחנו שומרים עליה".

הוא התייחס גם לפיתוח הנגב והעברת עיר הבה"דים, ולפארק הסייבר בבאר שבע אותו הגדיר "מנוע צמיחה עולמי".

קו רכבת ישראל בין אשקלון לבאר שבע ייחל לפעול מאמצע חודש ספטמבר 2015, וזמן הנסיעה בו יהיה 45 דקות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר