בעקבות חשיפת "כיכר השבת"

מארגני כנס הנצרות טוענים: "לא מקיימים פעילות מיסיונרית"

לאחר חשיפת "כיכר השבת" על זעם הרבנים נגד כנס הנצרות בירושלים, בשגרירות הנוצרית טוענים כי הם לא קיימו פעילות מיסיונרית מזה שנים. ראש העיר העביר לרבני העיר את המכתב (חדשות)

מצעד נוצרי בירושלים, סוכות 2014 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

סערת כנס הנצרות בירושלים: במכתב שהועבר לראש עיריית ירושלים ניר ברקת, טוענים בשגרירות הנוצרית כי הם לא מקיימים פעילות מיסיונרית. המכתב מגיע לאחר המתקפה החריפה מצד רבני העיר ירושלים על הכינוס שמתוכנן להיערך בחג הסוכות בהיכל 'ארנה' בירושלים ודבר קיומו נחשף לראשונה ב"כיכר השבת". ראש העיר, העביר מיוזמתו את תגובת השגרירות לרבני העיר.

"בשם השגרירות הנוצרית הבינלאומית ירושלים" נאמר, "אני מתכבד להבהיר בזאת שהשגרירות הנוצרית הבינלאומית ירושלים מקיימת את אירועי חג הסוכות - The Feast of Tabernacles - מאז 1980, תמיד עם תמיכה ותפילה לשלומם וביטחונם של מדינת ישראל וירושלים".

"השגרירות הנוצרית הבינלאומית ירושלים אף פעם, מאז הקמתה, לא קיימה פעילות מיסיונרית ולא עברה על החוק במדינת ישראל. אורחי הכבוד והנואמים המרכזיים באירועי חג הסוכות של השגרירות היו בין השאר - נשיאי המדינה - ראשי ממשלה - ראשי העיר ירושלים ומכובדים רבים אחרים".

"אני מבקש לוודא מעל ומעבר לכל צל של ספק, שהאמור בכתבה אינו נוגע לשגרירות שלנו ואנו משוחררים מכל דאגה וחשש לקיום האירועים הקבועים שלנו מזה 34 שנים, וזה בחג הסוכות הקרוב בספטמבר 2015 באצטדיון הארנה בירושלים" כותבים בשגרירות בסיום המכתב.

(סריקה)

פגישת חירום של נציגים חרדים ורב העיר

מוקדם יותר היום, התכנסה בלשכתו של רב העיר ירושלים הרה"ג אריה שטרן פגישת חירום בהשתתפות חברי מועצת העיר החרדים. הזעם העיקרי במהלך הפגישה היה בשל לכאורה הפרת ההתחייבות של ברקת מערב חג השבועות, באסיפה שהתקיימה בלשכתו, לפיה כל אירוע מהסוג הזה יעבור דרך רבני העיר ירושלים ויקבל את הסכמתם, מה שלא נעשה במקרה של האירוע שמתוכנן לחג הסוכות.

כזכור, בעקבות הסערה שפרצה סביב קיומו של כנס הנצרות לפני חג השבועות באצטדיון 'הארנה' בירושלים, נערכה ישיבת חירום בלשכת ראש העיר ברקת, בהשתתפות רבני העיר, חברי המועצה החרדים והדתיים, נציגי חברת אריאל והאצטדיון, שם סוכם בין היתר כי אירועים מסוג זה יעברו בטרם יאושרו לבדיקה בלשכות הגר"ש עמאר והגר"א שטרן שיאשרו או יפסלו את קיום האירועים.

במהלך הפגישה הציגו אנשי "יד לאחים" בפני הרב שטרן סרטון וידאו מהאירוע הקודם ב'ארנה', שנערך בסמוך לחג השבועות, ובו נראה כיצד הטיפו למיסיון בפני המשתתפים באופן ברור. הרב שטרן אמר במהלך הפגישה כי "אם אנחנו נצא בכעס על כל דבר כזה אז באיזה שהוא מקום זה תפסת מרובה לא תפסת, לפעמים נוצר דבר כזה שאי אפשר לבלום את מה שצריך לבלום, בפעילות הזו לכן אני מאוד מחכה למכתב שלו, הבטיח לי, אני מקווה שישלח, אנחנו נדאג לעשות מכתב לראש העיר שידווח על העניין".

הנציגים טענו: "ברקת הפר את ההתחייבות"

סגן ראש העיר יוסי דייטש אמר במהלך הפגישה כי "הובטח ונאמר והוצהר גם על ידי ראש העיר כל אירוע מכאן ולהבא יצטרך לעבור את המסננת של הרבנים הראשיים לירושלים ואם הם יתנו הסכמה שהאירועים האלה הם לא נוגדים את החוק כי אירוע כזה זה נוגד את החוק, זה מיסיון זה נגד החוק".

גורם חרדי שהשתתף בפגישה אומר ל"כיכר השבת" כי "ברקת הפר את התחייבותו לרבני העיר ולנציגים החרדים, האופציה היחידה כרגע היא התחייבות ברורה שלא יהיה בכינוס שום סממן של מיסיון, אחרת, נאלץ לכנס את הלובי הדתי בעירייה המונה למעלה ממחצית מחברי המועצה ולשקול את הצעדים".

תגובת עיריית ירושלים: "מדובר באירוע פרטי לחלוטין. העירייה וחברת אריאל אינן מעורבות בתוכנו בשום צורה. ישנה התחייבות של המארגנים שהאירוע ייעשה בהתאם לחוק ללא כל פעילות מיסיונרית, באותה מתכונת כפי שהאירוע התקיים כבר למעלה מ-20 שנה בבנייני האומה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר