לראשונה בהיסטוריה: הוכתר רב ראשי ליפן

שלטונות המדינה החליטו להכתיר את הרב בנימין אדרעי, שמנהל כבר 16 שנה בית חב"ד בטוקיו לרב הראשי במדינת "השמש העולה" לאחר שורת המלצות מרבנים בישראל (חדשות, בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
יפן (צילום: shutterstock)

לראשונה בהיסטוריה הוכתר רב ראשי ליפן. שלטונות המדינה החליטו להכתיר את הרב בנימין אדרעי, שמנהל כבר 16 שנה בית חב"ד בטוקיו (אך לא מוכר על ידי הזרם המרכזי בחב"ד. י.נ), לרב הראשי במדינת "השמש העולה", זאת לאחר שהרב אדרעי קיבל שורה של המלצות מרבנים בישראל ולאחר שראשי הממשל במדינה התוודעו לפעילותו להצלת יפנים רבים באסון הצונאמי שפקד את המדינה.

לפני כשלוש שנים הכירה הרבנות הראשית לישראל ברב אדרעי כרב הראשי של יפן, אך עד כה לא מיהרו בממשל היפני לקבל את ההכתרה, זאת מאחר ולא היה תקן כזה עד כה. כאמור, לאחרונה הוכתר הרב אדרעי לרב הראשי של יפן בטקס שנערך בהשתתפות גורמי ממשל.

הרב אדרעי הוזמן למשרד ראש הממשלה היפני וקיבל ממזכיר הממשלה, יושיהידה סוגה, את כתב המינוי הרשמי. בין הרבנים שתמכו בהכתרתו היו בין היתר, הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, רבה הראשי של ירושלים הגאון רבי שלמה עמר, ראש הבד"צ של העדה החרדית הגאון הרב נפתלי פרנקל, הרב הראשי של מגדל העמק הגאון הרב יצחק דוד גרוסמן ורבנים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר