זה מה שקורה כשאפל נכנסת לגוב האריות האנדרואידי

ענקית הטכנולוגיה אפל העלתה לחנות האפליקציות של גוגל יישום שמסייע לערוק מאנדרואיד של גוגל - לאייפון. אבל משתמשי גוגל לא ישבו בשקט, והפציצו את היישום בדירוגים גרועים (דיגיטל, חדשות)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כשאפל חווה לינצ'רנט: מאבק אייפון VS אנדרואיד כבר מזמן חצה את סף השפיות, מחקרים שנערכו בארצות הברית הראו כי הפעילות המוחית בוויכוח בין אוהדי אפל לבין אוהדי גוגל (ואנדרואיד), ולהיפך, שווה לפעילות המוחית המתרחשת בוויכוח בין אוהדי כדורגל. למרות זאת, סביר להניח שענקית הטכנולוגיה האמריקנית אפל לא צפתה את תגובת האנדרואידים שלתחומה החליטה לפלוש.

הכל החל לפני פחות מיממה, עת החליטה חברת אפל לשחרר את האפליקציה שלה שתסייע למשתמשי אנדרואיד לערוק לאייפון. מדובר בעוד צעד של אפל שנועד להעביר משתמשי אנדרואיד לרשותה, בעבר פרסמה אפל מדריך למעבר מהיר (שגרר מדריך של גוגל למעבר מiOS לאנדרואיד), וכעת השיקה אפליקציה למעבר קליל ומהיר.

אלא שדקות ספורות לאחר שהעלתה החברה את האפליקציה לחנות האפליקציות של גוגל - Google Play, החלו אוהדיה המושבעים של גוגל לתקוף את האפליקציה החדשה, וגרמו לאפליקציה לקבל דירוג ממוצע של 1.8 (נכון לשעת כתיבת השורות), נתון נמוך ואפילו מעליב, שניתן אחרי ממוצע של למעלה מ-10,000 מדרגים (מספר גבוה מאוד ליום אחד), מתוכם למעלה מ-8,000 משתמשים שבחרו להעניק לאפליקציה דירוג של כוכב בודד, שמשמעה אפליקציה גרועה במיוחד.

לא מעט מהאוהדים לא הסתפקו בדירוג המעליב, ואף תקפו בחריפות את החברה שהעזה לפלוש למעוז האנדרואיד ולנסות לשכנע את המשתמשים לערוק לשורותיה. חלק מהמשתמשים אף תקפו את אפל על כך שהיא איננה מכבדת את המארחת - אנדרואיד, כשהאפליקציה עוצבה כמו אפליקציות אייפון, במקום להשתמש ב"עיצוב החומרי" של אנדרואיד.

מלבד זאת, בחרו חלק מהמשתמשים לתקוף את אפל בשלל ביקורות יצירתיות, כך למשל גולש ישראלי טען בביקורת כי האפליקציה משולה להצעה לפליטים הסורים הממלאים את אירופה, להחזירם לסוריה. גולשים נוספים מיהרו להציע לאפל כי תיקח לתשומת לביה את הקלות בה הצליחה להעלות את האפליקציה, וליישם את הדבר גם בחנות האפליקציות שלה.

חלק מהמשתמשים תקפו את אפל על כך שהאפליקציה הראשונה (והיחידה עד כה) שבחרה להעלות לחנות של המתחרה, היא אפליקציה שנועדה לגנוב משתמשים מאנדרואיד. מלבד זאת גם ניתן לראות את הוויכוחים המוכרים על אודות החדשנות וגניבת הפיצ'רים, כפי שאוהבים אוהדי החברות להאשים את החברה המתחרה.

בסופו של דבר, סביר להניח כי אפל לא צפתה כי הכנסת האפליקציה הראשונה שלה לחנות של גוגל תגרום למתקפה חסרת תקדים (ומשעשעת למדי), אך זהו המחיר לכניסה ראשונה לגוב האריות עם אפליקציה לא מנומסת בעליל, שלא ממש מכבדת את המארחת - גוגל.

אייפון או אנדרואיד?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר