ירושלים: קופות הצדקה לא ייעקרו, בינתיים

אגודות הצדקה וארגוני החסד המפוקחים יוכלו להשאיר את קופות הצדקה הפרוסות ברחבי ירושלים בחודש תשרי ובתקופת החגים, זאת בתנאי שהן לא מפריעות לאוכלוסייה. כך סוכם היום (חדשות)

קופת צדקה, ארכיון (Chen Leopold/Flash 90)

אגודות הצדקה וארגוני החסד המפוקחים יוכלו להשאיר את קופות הצדקה הפרוסות ברחבי ירושלים בחודש תשרי ובתקופת החגים, זאת בתנאי שהן לא מפריעות לאוכלוסייה. כך סיכם סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק מבני דת והפיקוח העירוני ישראל קלרמן בפגישה שנערכה בלשכתו עם הגורמים המקצועיים, נציגי קופות צדקה וראשי הפיקוח העירוני בראשות הממונה על הפיקוח העירוני מאיר דדיה.

במסגרת הסיכום הוחלט, שעיריית ירושלים תפסיק את הפעילות לעקירת כל קופות הצדקה ברחבי העיר, ובתנאי שלא יוצבו במקומות החוסמים את הולכי הרגל או לחלופין במקומות העלולים להזיק ולקרוע בגדים. יצויין, כי על פי הערכות ישנן כיום בעיר קרוב ל- 4,000 קופות צדקה. במקביל הוחלט, כי בחודש חשוון יסדירו באופן רשמי וחוקי את רוב קופות הצדקה של אגודות הצדקה וארגוני החסד.

הרקע להחלטת עיריית ירושלים להסיר את הקופות הצדקה ברחבי העיר, הינה בעקבות אין ספור תלונות של תושבי העיר אשר בגדיהם נקרעו כתוצאה מקופות הצדקה שהונחו בצורות פיראטית וגרמו לנזקים. אם לא די בכך, מספר קופות צדקה חסמו בחלק מהשכונות את המדרכות, דבר שגרם למשפחות רבות ולנשים עם עגלות לרדת לכביש.

קלרמן הודה למנכ"ל עיריית ירושלים אמנון מרחב וראשי מחלקת הפיקוח העירוני על הפתרון שהוסכם על דעת כולם ויאפשר את השארת כל קופות הצדקה שלא חוסמות את מעבר הולכי הרגל או מזיקות לציבור. "בתקופת חודש תשרי, עמך בית ישראל תורמים סכומי כסף גדולים לצדקה עבור נזקקים, ולכן היה חשוב מאוד שקופות הצדקה של אגודות הצדקה וארגוני החסד הרשמיים והמפוקחים יישארו פרסומים בכל רחבי העיר. אך בד בבד, שהקופות לא יהיו על חשבון בטיחות ורכוש הציבור", ציין קלרמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר