עיר תחת טרור

אחרי לילה של טרור: המשטרה נערכת ליום מתוח

בלילה החולף ירושלים לא ידעה שקט: ערבים השליכו בקבוק תבערה על אוטובוס בראס אל עמוד. אין נפגעים. במקביל, המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים לקראת העליה להר הבית היום (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
האוטובוס שעלה באש בראס אל עמוד (צילום: Hadas Parush/Flash90)

התגברות הטרור בירושלים נמשכת: נהג אוטובוס נפצע אמש (חמישי) באורח קל לאחר שאבנים יודו לעבר האוטובוס בו נהג בסמוך למחסום חיזמא. כוחות ההצלה שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים שערי צדק בבירה.

במקביל, נהג ערבי מאזור הדרום הגיע עם אוטובוס לשכונת ראס אל עמוד במזרח הבירה. ערבים שהיו במקום השליכו לעברו אבנים. הנהג נטש את האוטובוס והצליח להגיע אל ניידת משטרה במקום.

כאשר חזר עם כוחות המשטרה התברר כי הערבים העלו את האוטובוס באש ושרפו אותו כליל. צוותי כיבוי הצליחו להשתלט על הדליקה. בנוסף, אבנים ייודו לעבר הרכבת הקלה בציר שועפט. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לרכבת.

כאמור, אירועי האלימות בבירה נמשכים כאשר לעבר בסיס עופרית, סמוך להר הצופים, השליכו פלסטינים בקבוקי תבערה. נזק קל נגרם לעמדת השמירה. צוותי כיבוי השתלטו על האש לפני שזו הגיעה לבתים במקום.

השריפה בבסיס עופרית

בתוך כך, המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים לקראת תפילות יום השישי בהר הבית, זאת כמובן על רקע האירועים הקשים בימים האחרונים, שהחלו עם הירצחו של אלכסנדר לבלוביץ' ז"ל בידי פורעים שיידו אבנים לעבר רכבו. בהערכת מצב שנערכה אמש בראשות מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, התקבלה ההחלטה לתגבר את הכוחות זאת לאור מידע מודיעיני שהתקבל על כוונות של צעירים ערבים להפר את הסדר.

בתום הערכת המצב הוחלט על הגבלת גיל כניסת המתפללים המוסלמים היום לתפילה בהר הבית, ורק גברים מגיל 40 ומעלה יורשו להיכנס לתפילה ונשים בכל גיל. "כוחות המשטרה ומג"ב ישמרו על הסדר וימנעו כל ניסיון לשבש את שגרת החיים בעיר העתיקה ובמזרח ירושלים", אמר אדרי.

צילום: "מדברים תקשורת"
מתוך ynet
צילום: כבאות והצלה ירושלים
צילום: כבאות והצלה ירושלים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר