"ההר הפך למחסן טרור"

התפילות בהר הבית הסתיימו בשקט; אושר גיוס מילואים במג"ב

תפילות יום השישי בהר הבית הסתיימו ללא אירועים מיוחדים, מלבד שני אירועי זריקת אבנים ללא נפגעים. ארדן: "הר הבית הפך למחסן טרור". ועדת חו"ב אישרה גיוס מילואים במג"ב (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הערבים יוצאים מהר הבית (צילום: יעל פרדיסון - ynet)

ההסלמה בירושלים: לאחר היערכות גדולה של משטרת ירושלים בכוחות מתוגברים, לקראת תפילות יום השישי בהר הבית, התפילות הסתיימו ללא אירועים מיוחדים.

הכוחות התמודדו עם שני אירועים נקודתיים, אחד בשער שכם שם ייודו אבנים לעבר הכוחות וערבי אחד נעצר. במקרה נוסף יודו אבנים לעבר הכוחות במעבר קלנדיה, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. המתפרעים פוזרו באמצעים לפיזור הפגנות.

בהוראת המשטרה, שינו האוטובוסים המגיעים לכותל את מסלולם ולא עברו דרך סולטן סולימן.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן קיים הערכת מצב עם קציני המשטרה, ולאחר מכן ביקר ברחבת הכותל וסיפר על הערכות הכוחות. "אני מביע צער רב על ההסתה והשקרים של הרשות הפלסטינית בראשות אבו מאזן וחברי כנסת ערבים שמסיתים ומשקרים על מה שנעשה בהר הבית. הכוונה שלנו היא לשמור על הסטטוס קוו בהר הבית, אבל הוא כולל חופש תנועה וביקור לכל מי שרוצה לבקר בהר.

"מה שראינו בימים האחרונים זה פורעים איסלאמים שאמורים לשמור על קדושתו של ההר כבית תפילה מכניסים סלעים וצינורות נפץ שהופכים את ההר למחסן של טרור", כך ארדן.

במקביל, בירדן התקיימו כמה תהלוכות זעם, של מוסלמים שיצאו מתפילות יום השישי במסגדים ומחו על האירועים בהר הבית.

בתוך כך, ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אישרה הבוקר בדיון מיוחד, גיוס נדיר של כוחות מילואים של מג"ב, שיגיעו לתגבר את הכוחות בבירה.

יו"ר הוועדה ח"כ צחי הנגבי אמר: "ללוחמי משמר הגבול ניסיון עשיר ומוצלח בהתמודדות עם פעילות עוינת ואלימה. הצבת פלוגות מג"ב בבירה תסייע להשבת הסדר על כנו במהרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר