איך הן עושות את זה? 7 הערים הכי נקיות בעולם

היכולת לשמור על הניקיון בכל מקום, כל הזמן, היא על טבעית כמעט. הנה שבע ערים ראויות לציון לשבח על הכישרון המופלא שלהן לשמור על תואר 'הערים הנקיות בעולם' או רשימת הערים בהן אפשר להרים את האוכל מהמדרכה ללא חשש (סטייל)

שטוקהולם, שבדיה. אחת הערים הכי נקיות בעולם (צילום: shutterstock)

שטוקהולם, שבדיה

מטרת העל של שטוקהולם היא שעד שנת 2050, העיר תהיה נטולת דלק מאובנים - דלק הנוצר מהתאבנות אורגניזמים בסביבה מחוסרת חמצן. כבר היום 60 אחוזים מהאנרגיה בשטוקהולם מבוססים על אנרגיה הידרואלקטרית, שמקורה במים.

(shutterstock)
קובה, יפן (shutterstock)

קובה, יפן

בעיקרון, יפן כולה צחה, חפה מכל רבב, עטיפת מסטיק או פחית קולה מעוכה. בטוקיו הבירה, נמדדת אמת החמצן הדו פחמני הנמוכה ביותר באסיה. אך קובה, העיר החמישית בגודלה ביפן, ואחת מערי הנמל המרכזיות במדינה, המונה למעלה ממיליון תושבים - זוכה במקום הראשון כעיר הנקייה ביותר ביפן, הודות למערכת ניקוז נפרדת לגשם ולביוב, שבין השאר מונעת בזבוז מים טובים, מלהתערבב עם מי שפכים.

סנטה פה, ניו מקסיקו (צילום: shutterstock)

סנטה פה, ניו מקסיקו

ארץ הסלעים האדומים מככבת בראש רשימת הערים האמריקניות שמציעות הכי הרבה 'ריאות ירוקות'. במונחים של אוזון וזיהום חלקיקים, מדובר באחת הערים הנקיות בעולם. והכי חשוב, קל מאוד לנשום בה.

סינגפור, מלזיה (צילום: shutterstock)

סינגפור, מלזיה

כאן אתם יכולים להיקנס ב-100 דולר אם שכחתם להוריד את המים בשירותים ציבוריים. כן, יש מישהו שתפקידו לבדוק את זה ומדובר בלא פחות משוטרי העיר. בדיקת ניקיון השירותים הציבוריים ומתן דו"חות הם חלק משגרת יומם. העבודה הכי נוראית אי פעם?

קורטיביה, ברזיל (צילום: shutterstock)

קורטיביה, ברזיל

איך העיר הזו מעודדת את תושביה לשמור על הניקיון? הם מביאים שקיות מלאות אשפה, ובתמורה מקבלים כרטיסיות חינם לאוטובוס וצעצועים לילדים. גאוני.

אדלייד, אוסטרליה (צילום: shutterstock)

אדלייד, אוסטרליה

כאן, במדבר העד האוסטרלי, ישנה תוכנית לאומית לצמצום הפסולת ב"הר-הזבל" המקומי, ו-85 אחוזים מהאשפה ממוחזרים בהצלחה.

קלגרי, קנדה (צילום: shutterstock)

קלגרי, קנדה

את הדובדבן שמרנו לסוף: למעשה, קלגרי - העיר הגדולה ביותר במחוז אלברטה בקנדה, המונה למעלה ממיליון תושבים - זוכה במקום הראשון כעיר הנקייה ביותר בעולם. מאות מיליוני ליטרים של מים מטוהרים בה מידי יום ו-75 אחוזים מהעיר פועלים על אנרגיה מתחדשת, ואם נתפסתם זורקים בדל סיגריה על המדרכה תיקנסו במקום בלא פחות מ-1,000 דולר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר