מצאצאי בעל התניא: שופט העליון מישאל חשין הלך לעולמו

השופט מישאל חשין, שכיהן כמשנה לנשיא בית המשפט העליון, נפטר היום והוא בן 79, לאחר מחלה ממנה סבל בשנים האחרונות. חשין הותיר אחריו את אשתו רות ושלושת ילדיו (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חשין (צילום: מיכל פתאל, פלאש 90)

השופט מישאל חשין, שכיהן כמשנה לנשיא בית המשפט העליון, נפטר היום (שבת) והוא בן 79, לאחר מחלה ממנה סבל בשנים האחרונות. חשין הותיר אחריו את אשתו רות ושלושת ילדיו. הלוויתו תצא מחר בשעה 17:30 בקיבוץ גבעת השלושה.

בפברואר 2006, כשפרש מכס המשפט, אמר חשין: "הילחמו בשחיתות בכל עוז. אל תניחו למלחמה יום וליל. בנפשנו הדבר, בנפשה של המדינה, בנפשו של העם". לפני חמש שנים שכל השופט את בנו שניאור, שנהרג בתאונת פגע וברח בכביש 5. בנו של חשין רכב על אופניו בעת שנהרג.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד לשופט מישאל חשין: "השופט, ד"ר חשין, היה מבכירי המשפטנים של ישראל, בעל מח חריף, מקוריות ורגישות. ראיתי אותו גם בהדרו וגם בצערו הגדול על מות בנו שניאור. חשין היה ידען וחובב גדול של התנ"ך ושל השפה העברית אותן ידע על בוריין".

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, התייחסה למותו של מישאל חשין ואמרה כי היה מעמודי התווך של בית המשפט העליון. "פסקי הדין שלו השפיעו רבות על עיצוב החשיבה המשפטית גם כשנותר בדעת מיעוט". נאור הוסיפה: "התמחיתי אצל השופט חשין עת כהן כראש מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, והוא לימד אותי תמיד להציב את החתירה לאמת ולצדק במרכז העשייה".

שופט בית המשפט העליון בדימוס מאיר שמגר: "אבד לי חבר טוב. מישאל חשין יזכר כאבן יסוד של מערכת המשפט הישראלית. הוא היה אדם משכיל באורח יוצא דופן, מעמיק וחי את המתרחש במדינה ובמאבק על דמותה הערכית". הוא הוסיף: "היה לי לכבוד לצרפו לחבר השופטים בבית המשפט העליון, הוא העשיר וחיזק את בית המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר