מציאת גופתו של אמיר אוחנה ז"ל

"מתנדבים זיהו גוף זר צף במים, הצוות הוזנק וגילה שזה אמיר"

פתולוג אוקראיני אישר כי סיבת מותו של אמיר אוחנה היא טביעה, וצוותי החילוץ נערכים להטסתו של המנוח לקבורה בישראל בתוך זמן קצר. מתנדב שיחזר: "הצוות ראה גוף זר צף באגם" (חדשות, עולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אמיר אוחנה ליד האגם בו נמצא (צילום: מתוך פייסבוק ואמיר אלוני, זק"א)

מציאת גופתו של אמיר אוחנה: צוותי החילוץ שמצאו את גופת הנעדר אמיר אוחנה באגם באומן, משחזרים בשיחה עם "כיכר השבת" את הרגע בו נמצאה הגופה לאחר ימים ארוכים של חיפושים. במקביל, לפני שעה קלה אישר פתולוג כי סיבת המוות היא טביעה, ובצוותין נערכים להשבת הגופה לקבורה בישראל.

מאז ראש השנה פעלו מתנדבי זק"א וצוותים נוספים יחד עם עשרות חסידי ברסלב בחיפוש אחר הנעדר, כאשר הערב (שבת) צוות שסרק באזור האגם זיהה ראש צף במים. המתנדבים עדכנו את חדר הפיקוד שהיה בסמוך וצוות נוסף של מתנדבי זק"א שהוזנק למקום חילץ את גופת הנעדר מהאגם.

אומן, הלילה (צילום: אלחנן, זק"א אומן)
כאן נמצאה הגופה (צילום: אמיר אלוני, זק"א)
החיפושים אחרי אוחנה ביום שישי (צילום: נחמן שי רביבו, זק"א)

קרובי משפחה וחבריו של אוחנה שהגיעו מישראל לסייע בחיפושים, זיהו את הנעדר ואישרו שאכן מדובר בגופתו אמיר אוחנה ז"ל. פתולוג מקומי בדק את הגופה כשלצידו מתנדבי זק"א. בגופה לא נמצאו סימני אלימות והפתולוג קבע את סיבת המוות כתוצאה מטביעה.

בשעות אלו פועל הצוות כדי להשיג את כל האישורים הנדרשים לשחרר את הגופה ולהטיסה לישראל עוד הלילה, כאשר ייתכן והלוויה תיערך בארץ כבר מחר.

בשיחה עם "כיכר השבת" סיפר מתנדב זק"א נחמן רביבו: "כוח חילוץ שהיה במהלך משימה גילה הערב גוף זר במים, ומיד הקפיץ את מפקדי החילוץ אל השטח. הם משו את הגופה מהמים ובני המשפחה וחבריו זיהו אותו. כעת אנחנו פועלים מול משרד החוץ כדי להטיס את הגופה ארצה".

התיעוד האחרון של אמיר אוחנה (מצלמות אבטחה, באדיבות "וואלה NEWS")

חיים אוטמזגין מזק"א, שפיקד על פעולות החיפושים באומן, אמר כי "מדובר באגם בעומק 6 מטרים, עשרות חסידי ברסלב ומתנדבי זק"א סרקו מסביב לאגם וביער שסמוך לציון".

"בשעות הערב צוות מס' 17 הצליח לאתר את גופתו. הזניקו אותי עם צוות הפיקוד למקום וחילצנו את הגופה מהמים. כרגע אנשי שגרירות ישראל באוקראינה דואגים לאישורים הנדרשים בכדי שנוכל להטיס את הגופה עוד הלילה לישראל".

ב"איחוד הצלה" טענו כי "גופתו של אמיר אוחנה נמצאה היום על ידי נערים מקומיים. הנערים, בני 14 לערך, מצאו את גופתו של הישראלי שטבע באגם באומן".

הסרטון שצימרר את הגולשים. רעיית הנעדר התחננה לעזרה (באדיבות זק"א)

ביום שישי פרסמה רעייתו של אוחנה סרטון בו ביקשה עזרה בחיפושים אחר בעלה. "אני מתחננת בכל לשון של בקשה, אני מיטל אוחנה - אישתו של אמיר, הוא לא חזר הביתה, אף אחד לא מוצא אותו". אמרה מיטל כשהיא בוכה והוסיפה: "הבנות שלי כל היום בוכות ומחפשות אותו, אני מבקשת ממי שיכול לעזור לי - שיעזור. בבקשה, אני מתחננת, תעזרו לי".

אמיר אוחנה נראה לאחרונה ביום השני של ראש השנה בשעה 14:00, בשביל שבין בית הקברות היהודי המרוחק לבין אגם התשליך. ביום חמישי פורסם התיעוד האחרון של אמיר אוחנה כפי שנקלט במצלמות האבטחה בבית הארחה בו שהה בחג. בתיעוד, שפורסם לראשונה על ידי העיתונאי יקי אדמקר באתר "וואלה NEWS", ניתן לראות את אוחנה מתהלך בבית ההארחה כשמגבת על כתפו ביום שלישי קצת לאחר השעה 04:00, ככל הנראה בדרכו למקווה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר