אם משפרעם ניסתה להצטרף לדאעש וללמד איסלאם

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד אימאן כנג'ו, אם לחמישה משפרעם, שטסה לטורקיה, במטרה לחצות הגבול לסוריה ולהצטרף לדאעש, להם הציעה ללמד את הלוחמים את השרעיה (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
למצולמת אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: שאטרסטוק)

הפרקליטות הגישה הבוקר (ראשון), כתב אישום נגד אימאן כנג'ו (44) משפרעם, לאחר שהצטרפה לפני כמה חודשים לארגון המדינה האסלאמית דאעש.

לפני כמה חודשים החליטה כנג'ו, אם לחמישה ילדים, לצאת מישראל לסוריה, דרך טורקיה, וזאת כדי לחבור לכוחות ארגון הטרור האכזרי ולסייע ללוחמים, מתוך הזדהותה האידאולוגית. על פי חומרי החקירה, היא הציעה לארגון ללמד את אנשיו שיעורים בשרעיה, ההלכה האיסלאמית.

לשם כך, ערכה כנג'ו חיפוש באינטרנט אחר מידע על דרכי המעבר האפשריים לסוריה. בנוסף, לצורך מימון יציאתה לסוריה, פנתה הנאשמת לאביה וביקשה כי יצטרף אליה. אביה הסכים, ובהמשך לכך רכשו השניים כרטיסי טיסה לטורקיה, במטרה לצאת משם ולהיכנס לסוריה.

בסוף חודש שעבר יצאו הנאשמת ואביה מישראל לטורקיה, במטרה להגיע לסוריה, כשברשותם סכום של כ- 11,000 דולרים, למימון שהותם בסוריה במסגרת ארגון דאע"ש.

לאחר הגעתם לטורקיה, סמוך לגבול נעצרה הנאשמת על ידי שלטונות טורקיה, ובחלוף מספר ימים גורשה חזרה לישראל מבלי שהספיקה להיכנס לתחומי סוריה.

מעובדות כתב האישום עולה כי את כל הליך ההצטרפות לארגון היא עשתה באמצעות הרשת החברתית פייסבוק, שם יצרה קשר עם אדם אשר הציג עצמו כמי שקשור לארגון דאע"ש בסוריה .

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר