מציאת גופתו של אמיר אוחנה ז"ל

מאמצים להשבת הגופה לישראל הערב: 'המשפחה חסרי אונים'

מפקד החיפושים באומן מטעם זק"א, חיים אוטמזגין, מספר ל"כיכר השבת" על המאמצים להביא את אמיר אוחנה ז"ל לקבורה בישראל עוד הערב, ומתאר את החיפושים "חוסר הוודאות זה אכזרי" (עולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
צילום: אמיר ז"ל על רקע ארונו (צילום: באדיבות זק"א)

יום לאחר שמצאו את גופתו של אמיר אוחנה ז"ל, כוחות החילוץ ממשיכים במאמציהם להביא את הגופה ארצה, כשהקושי המרכזי הוא משום שמשרדי הממשל באומן סגורים ביום ראשון.

חיים אוטמזגין מזק"א, שפיקד על פעולות החיפושים באומן, העריך בשיחה עם "כיכר השבת" כי כבר הערב תוטס הגופה לארץ. "אנחנו מחכים עכשיו למשרד ממשלתי שייפתח במיוחד עבורנו, משום שביום ראשון הכול סגור אך בהתערבות ראש העיר והקונסוליה המשרדים ייפתחו. אנחנו צריכים לקבל חתימה ממשלתית ומסמכים כמו תעודת פטירת ודו"ח פתולוג. אחר כך תיקבע מועד הטיסה. הערכה שעד 8 בערב הגופה תטוס לישראל".

מאז מוצאי ראש השנה פעלו מתנדבי זק"א וצוותים נוספים יחד עם עשרות חסידי ברסלב בחיפוש אחר הנעדר, כאשר בשבת צוות שסרק באזור האגם זיהה ראש צף במים. המתנדבים עדכנו את חדר הפיקוד שהיה בסמוך וצוות נוסף של מתנדבי זק"א שהוזנק למקום חילץ את גופת הנעדר מהאגם.

על ההיתר והספקות האם להמשיך את החיפושים בשבת אמר אוטמזגין: "חיללנו שבת כי היו לנו ספקות שהוא בחיים - למשל שהוא נרדם במקום או קיבל התקף במקום שלא שומעים אותו. הייתה מחשבה שנזכה לנס ובבת אחת היא התנפצה". "חוסר הוודאות שהייתה זה משהו אכזרי מאין כמותו", הוא מוסיף.

מפקד החילוץ סיפר כי בני המשפחה וחברים קיבלו את ההודעה בצער רב וכי הם עדיין נמצאים בשטח ומתמודדים בקושי רב עם הבשורה המרה. "אחיו של אמיר ובן דודו נמצאים בשטח. הם בהתמודדות מאוד קשה. הם חסרי אונים, מצד אחד מתם מוטל לפניהם, מצד שני הם לא יודעים מה לעשות".

מיטל אוחנה, רעייתו של אמיר, מתחננת לעזרה ביום שישי

ביום שישי פרסמה רעייתו של אוחנה סרטון בו ביקשה עזרה בחיפושים אחר בעלה. "אני מתחננת בכל לשון של בקשה, אני מיטל אוחנה - אישתו של אמיר, הוא לא חזר הביתה, אף אחד לא מוצא אותו". אמרה מיטל כשהיא בוכה והוסיפה: "הבנות שלי כל היום בוכות ומחפשות אותו, אני מבקשת ממי שיכול לעזור לי - שיעזור. בבקשה, אני מתחננת, תעזרו לי".

אמיר אוחנה נראה לאחרונה ביום השני של ראש השנה בשעה 14:00, בשביל שבין בית הקברות היהודי המרוחק לבין אגם התשליך. ביום חמישי פורסם התיעוד האחרון של אמיר אוחנה כפי שנקלט במצלמות האבטחה בבית הארחה בו שהה בחג. בתיעוד, שפורסם לראשונה על ידי העיתונאי יקי אדמקר באתר "וואלה NEWS", ניתן לראות את אוחנה מתהלך בבית ההארחה כשמגבת על כתפו ביום שלישי קצת לאחר השעה 04:00, ככל הנראה בדרכו למקווה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר