לפיד ב'נאום בר אילן' משלו

לפיד מציג את משנתו המדינית: שלום עם כולם על פי היוזמה הסעודית

לאחר החיזורים האינטנסיבים אחרי הציבור החרדי, יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ממשיך בחתירה למטרתו הסופית - ראשות הממשלה - ומציג משנה מדינית סדורה: 'נתניהו כושל, צריך פיתרון כולל' (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יאיר לפיד ב'בר אילן' (צילום: דוברות 'יש עתיד')

לאחר החיזורים של ח"כ יאיר לפיד, אחר הציבור החרדי, מנסה היום (ראשון) יו"ר מפלגת 'יש עתיד' להציב סימן דרך נוסף בדרכו להתמודדות על ראשות הממשלה בבחירות הקרובות, בצורת "נאום בר אילן" משלו בו הציג משנה מדינית סדורה. המהלך הנוכחי מגיע, ככל הנראה, בניסיון למתג את עצמו כמועמד רלוונטי לראשות הממשלה גם בזירה המדינית ביטחונית.

לפיד מקדם יוזמה להסדר מדיני אזורי לחיזוק אסטרטגי של מדינת ישראל, אשר לטענתו "תהווה אלטרנטיבה למדיניות הכושלת של נתניהו במהלך השנים האחרונות אשר מבודדת את ישראל ומסכנת את בטחונה".

"אבא שלי לא בא הנה מהגטו בשביל לחיות במדינה דו-לאומית. הוא בא הנה כדי לחיות בארץ היהודים. ואם לא ניפרד מהפלשתינים, יהדותה של ארץ ישראל עומדת בסכנה", אמר לפיד.

בהמשך הדברים הציג לפיד את ההסדר המדיני אותו הוא רואה לנכון, המתבסס על היוזמה הסעודית מ-2003: "הסדר אזורי ישקם את מעמדנו הבינלאומי, יהווה מכפיל כוח כלכלי ובטחוני שיאפשר לנו לעצב לנו ולילדינו עתיד טוב הרבה יותר. היפרדות מן הפלשתינים, שתותנה בסידורי בטחון נוקשים, תציל את האופי היהודי של מדינת ישראל ותאפשר לנו להיערך, יחד עם מדינות ערב המתונות, למול ארגוני הג'יהאד העולמי ולמול החשש שהסכם הגרעין עם איראן יאפשר לה להגביר את מאמציה להפוך למעצמת טרור אזורית.

"הוועידה צריכה לקום על בסיס הצהרה משותפת שתוביל להסדר אזורי. מסגרת הדיון בוועידה תהיה היוזמה הסעודית-ערבית מ-2002, שאושררה מחדש בוועידת ריאד ב-2007. אפילו אם לא מסכימים עם כל מילה ביוזמה הסעודית – ויש בה גם סעיפים בעייתיים שאני לא יכול לקבל - מדובר ביוזמה חשובה שיכולה לשמש כמסגרת ראויה למו"מ. ישראל לא צריכה הייתה להותיר אותה ללא שום תגובה במשך 13 שנה''.

לפיד המשך והאשים את נתניהו כי הוא גורם נזק כבד לביטחון ישראל, "נתניהו לא נותן לנו בטחון. המדיניות שלו אינה מביאה בטחון. הוא גרם בשנים האחרונות רק נזק לביטחון. שבע שנים של הידרדרות ביטחונית ומדינית זה לא ניסיון, זה כישלון.כפי שיודע כל מי שישב איתו בפורומים ביטחוניים בכירים, אין לו שום דרך ושום רעיון איך לשפר את הביטחון לאזרחי מדינת ישראל"

את הדברים אמר לפיד במסגרת אירוע "פורום בכירי המשק" של אוניברסיטת בר אילן.

בליכוד מיהרו להגיב לניסיונו של לפיד להציג את עצמו כאלטרנטיבה ראויה לנתינהו והשר גלעד ארדן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "רק להבהיר-כשלפיד מדבר על היפרדות הוא מתכוון לנסיגות ופינוי.הוא רק שכח להבהיר אם מתכוון לנסיגה(היפרדות) חד צדדית.והיוזמה הסעודית?צריך לציין שהיא כוללת גם את זכות השיבה.לא בטוח שזו התחלה טובה לדיוני ״הועידה האיזורית״ בה לפיד תולה את כל תקוותיו", משם זה התפתח לקרב ציוצים. הנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר