כשהאנטי וירוס הופך למוכר מידע פרטי שלכם

חברת אבטחת המידע AVG, שאחראית לתוכנת האנטי וירוס הפופולרית בעלת אותו שם, הודיעה למשתמשים כי מעתה היא יכולה למכור את המידע האישי שלהם למפרסמים (חדשות, אינטרנט)

חיים אבני | כיכר השבת |
לוגו avg (צילום מסך)

כשהאנטי וירוס מחליט למכור אתכם למפרסמים: ענקיות האינטרנט עושות מיליארדי דולרים על חשבון המידע שאתם מעניקים להם, בהחזקת סמארטפון, בפתיחת חשבונות אינטרנטיים ובמה לא. אך זו הפעם הראשונה שחברת אבטחת מידע שאמורה לדאוג לכך שהפרטיות שלכם לא תופר על ידי האקרים, היא זו שמוכרת בעצמה את המידע למפרסמים.

חברת אבטחת המידע AVG, שאחראית לתוכנת האנטי וירוס הפופולרית בעלת אותו שם, הודיעה למשתמשים כי מעתה היא יכולה למכור את המידע האישי שלהם למפרסמים, וזה כולל את היסטוריית הגלישה, היסטוריית האפליקציות, שעות הפעילות העיקריות ועוד.

המידע שנאסף מהמשתמשים שעושים שימוש בתכנת האנטי וירוס של AVG הן בסלולר והן במחשב, יכול להימכר לכל מפרסם המרבה במחיר, אלא שהמידע ישאר אנונימי ויסייע בבניית פרופילים לפרסומות, בדומה לשיטה בו עובדת ענקית האינטרנט גוגל, ושאומצה בשלב מאוחר יותר על ידי ענקית הרשת - פייסבוק.

את השינוי במודל העסקי של החברה שמתקשה למכור את האנטי וירוס האפקטיבי יותר שלה, גילו רק משתמשים שעיינו בעומק פרטי הסכם המשתמש החדש אותו נדרשו המשתמשים לאשר. החברה אישרה למגזין אינטרנטי בריטי כי אכן מדובר במודל עסקי חדש במהלכו תמכור החברה את המידע האישי לכל המרבה במחיר, אם כי ללא פרטים מזהים.

החברה טוענת כי משתמשים שאינם מעוניינים שהחברה תמכור את המידע שלהם יוכלו לבחור בהגדרות כי המידע לא יאסף, ללא שינקטו צעדים כל שהן נגד המשתמשים הללו.

השינוי במודל העסקי של חברת AVG מוכיח כי מה שנחשב בעבר הלא רחוק להפרת פרטיות בלתי מתקבלת על הדעת, הפך בשנים האחרונות למודל עסקי לגיטימי, כשמרבית המשתמשים מוכנים לתת את המידע האישי שלהם בתמורה לשירותי מחשוב חינמיים, מודל אותו החלה כאמור חברת גוגל.

אלא שחברות אבטחת המידע נחשבו כחברות בעלי מודל עסקי יציב ובטוח, בעיקר בגלל הצרכים הכאוטיים של חברות וארגונים גדולים בשירותי הגנה על מחשביהן. בניגוד למתחרות, AVG לא הצליחה לחדור לשוק הארגוני, שגם הוא נמצא בירידה מתמדת, כשאת ענקיות האבטחה מחליפות חברות קטנות המתמחות בפתרונות אבטחה, או בצוותים פרטיים של ארגונים וחברות גדולות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר