שקד יוזמת: הורי קטינים שיידו אבנים יפקידו ערבות לשנה

שרת המשפטים איילת שקד יוזמת הצעת חוק לפיה, הוריו של קטין מתחת לגיל 12 שיידה אבנים, יאלצו לשלם ערבות של עשרות אלפי שקלים אותה יקבלו רק אחרי שנה בתנאי שלא שב לסורו (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

המלחמה בטרור: על רקע גל הטרור בירושלים וביהודה ושומרון, שרת המשפטים איילת שקד מקדמת חוק נגד הנערים הערבים מיידי האבנים ומשליכי בקבוקי תבערה.

על פי הצעת החוק, הורים לילדים מתחת לגיל 12 שיתפסו מיידי אבנים, יצטרכו לשלם ערבות של עשרות אלפי שקלים, והכסף יוחזר אליהם רק לאחר שנה במידה והילד לא שב לסורו.

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הודיע בדיון המיוחד שהתקיים אתמול במשרד ראש הממשלה בנוגע לדרכי ההתמודדות עם ההסלמה החמורה בירושלים כי הוא מתנגד לקביעת עונש מינימום למיידי אבנים ומשליכי בקבוקי תבערה. במקום זאת, וינשטיין הציע לקבוע הוראת שעה שתהיה תקפה למשך שנה שתאפשר הטלת עונשי מינימום על מיידי אבנים.

וינשטיין טען כי הוראת שעה תאפשר תקופת מבחן במהלכה ניתן יהיה לבדוק אם באמת יש צורך בעונשי מינימום והאם העונשים אכן ירתיעו מיידי אבנים ומשליכי בקבוקי תבערה. מנגד, שרת המשפטים איילת שקד הבהירה כי הוראת שעה למשך שנה אחת אינה מספקת וכי היא צריכה להיות למשך שלוש שנים לפחות.

ביום חמישי הקרוב יוכרע הנושא בדיון נוסף שיערוך ראש הממשלה בנימין נתניהו. מוקדם יותר היום הצהיר ראש הממשלה נתניהו כי "עם כל הכבוד לבית המשפט זו זכותנו וחובתנו לקבוע את הנורמה הזו. נקבע עונשי מינימום לזורקי אבנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר