נתניהו לפוטין: "שלא תהיה שום אי הבנה בין כוחתינו"

רה"מ נתניהו נפגש בצהריים עם נשיא רוסיה פוטין בנושא המלחמה בסוריה. בפתח הפגישה בירך פוטין את ישראל לרגל השנה החדשה, והבהיר כי אינו שוכח שבישראל מתגוררים יוצאי בריה"מ רבים (מדיני)

(צילום: דוברות שגרירות ישראל ברוסיה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגשו בצהריים (שני), במסגרת ביקור הבזק של נתניהו ברוסיה.

פוטין התייחס לתחילת השנה היהודית ובירך: "אני יודע שלא מזמן חגגתם בישראל את ראש השנה. אני רוצה לברך אתכם. מחר בערב יום כיפור מתחיל הצום, אני רוצה לברך אתכם ולאחל לכם כל טוב".

נתניהו הודה ובירך גם את רוסיה, ואז עבר לדבר על ענייני הטרור: "אני מאוד מעריך את ההזדמנות לשוחח איתך. לישראל ולרוסיה אינטרס משותף להבטיח את היציבות במזרח התיכון. ואני כאן בגלל המצב הביטחוני, שהולך ונעשה מורכב בגבולנו הצפוני.

"כידוע לך, בשנים האחרונות, וביתר שאת בחודשים האחרונים, איראן וסוריה מחמשות את אירגון הטרור הקיצוני האיסלאמי ״חיזבאללה״ בנשק מתקדם, שמכוון כלפינו וכבר נורו נגדנו, במהלך השנים, אלפי טילים ורקטות על ערינו. במקביל, איראן, בחסות הצבא הסורי, מנסה לבנות חזית טרור שנייה נגדנו מהגולן.

"המדיניות שלנו היא לסכל את העברות הנשק הללו, וכן למנוע יצירת חזית טרור ופיגועים נגדנו משטח הגולן. בנסיבות הללו חשבתי שחשוב מאוד שאבוא הנה, גם כדי להבהיר את מדיניותנו, וגם לאפשר שלא תהיה שום אי הבנה בין כוחותינו.

"אני חייב להגיד מילה נוספת", הוסיף נתניהו. "גם בנימה אישית וגם בנימה לאומית - בכל המגעים בינינו, גם כשהסכמתי וגם כשלא הסכמנו, השיח בינינו תמיד התנהל מתוך כבוד הדדי ומתוך פתיחות. אני בטוח שכך יהיה גם הפעם".

(צילום: דוברות שגרירות ישראל ברוסיה)

פוטין הגיב לדברים ואמר: "כך יהיה כבוד ראש הממשלה. שלא יהיה ספק בכך. אנו אף פעם לא שוכחים שבמדינת ישראל גרים הרבה מאוד יוצאי ברית המועצות לשעבר, ויש לכך השלכה מיוחדת על היחסים בין שתי המדינות. כל פעולותיה של רוסיה באיזור היו תמיד מאוד אחראיות. אנו מודעים לעניין של ההפגזות נגד ישראל ומגנים כל הפגזות כאלה. ידוע לי שהפגזות אלה מבוצעות על ידי מערכות ביתיות.

"לגבי סוריה, אנו יודעים שהצבא הסורי הוא במצב כזה שאינו מסוגל לפתוח חזית חדשה. מטרתנו העיקרית היא להגן על המדינה הסורית", הבהיר פוטין, אך "יחד עם זאת , אני מבין את דאגתך ואני שמח מאוד שבאת כדי לדון בכל הסוגיות באופן מפורט".

אל הביקור התלוו באופן נדיר, הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ראש אמ"ן הרצי הלוי והיועץ לביטחון לאומי יוסי כהן. בנוסף הצטרף גם שר הקליטה זאב אלקין, על תקן המתורגמן הרשמי.

בהודעה שפרסמה הבוקר לשכת ראש הממשלה, נאמר כי נתניהו ידון עם פוטין על פריסת הכוחות הסוריים בסוריה, ויבקש להבטיח את חופש הפעולה של צה"ל לפעול נגד העברת נשק מפר איזון מסוריה לחיזבאללה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר