המאבק הליטאי

החזן הוותיק התערב במאבק בסמינר 'מאיר' - והודח מתפקידו

רבה של רמת אלחנן הגר"י זילברשטיין הורה להעביר את הרב יעקב ונדרוולדה מתפקידו כשליח ציבור, זאת בשל היותו בן 'הפלג הירושלמי' ובעיקר בשל התערבותו במאבק השליטה בסמינר מאיר (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"י זילברשטיין (צילום: בעריש פילמר)

לראשונה לאחר 20 שנה בהן כיהן הרב יעקב ונדרוולדה כשליח ציבור בתפילת מוסף של יום כיפור, הוא הוחלף השנה בבית הכנסת המרכזי בשכונת רמת אלחנן בבני ברק, זאת בשל מעורבותו בסכסוך הליטאי והימנותו על אנשי הפלג הירושלמי - ובעיקר בשל התערבותו בפרשת קרב השליטה בסמינר הרב מאיר.

נגד הרב ונדרוולדה המכהן כר"מ בישיבת גרודנא באשדוד יצאו עוררין כבר בשנתיים שעברו, כאשר מתפללים המזוהים עם הזרם המרכזי בציבור הליטאי ביקשו לפטר אותו מתפקידו וטענו שאינו מקובל על כלל הציבור בבית הכנסת ועל כן פסול מלשמש כשליח ציבור. אלא שהגר"י זילברשטיין סירב לפגוע בו בטענה ש"אין לבייש יהודי תלמיד חכם".

הפעם, לאחר התערבותו בפרשת הרב מאיר וחתימתו בהמשך למכתבו של הגר"י קלמנוביץ כנגד מועמדותה של הרבנית בורנשטיין שהתמנתה ע"י גדולי ישראל לנהל את הסמינר, הורה הגר"י זילברשטיין להעבירו מתפקידו כחזן בתפילת מוסף.

יצויין, כי בהמשך לסערה שפרצה סביב המהומה והתיגרה שהתחוללה במהלך דרשתו של הגאון רבי יהודה סילמן בשבת שובה כאשר צעירים המזוהים עם הפלג הירושלמי הפריעו למהלכה התקין, עלה בערב יום כיפור הגר"י זילברשטיין אל ביתו של הגאון רבי מרדכי בונים זילברברג תושב השכונה שהותקף אף הוא על שמחה על הפגיעה בכבוד התורה ועודד את בני משפחתו באומרו שהוא "לחם מלחמתה של תורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר