התוכנית החדשה למלחמה במיידי אבנים

הקבינט יאשר: ירי באש חיה נגד מיידי אבנים עוד לפני שפעלו

הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי לאשר היום את תוכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להחמיר את המאבק במיידי האבנים • ובתוכנית: ירי באש חיה לעבר מיידי אבנים - עוד לפני שפעלו (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: STR/Flash90)

נלחמים בטרור: הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי לאשר היום (חמישי) את תוכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להחמיר את המאבק במיידי האבנים בבירה.

קודם לכן ייכנס ראש הממשלה את השר לביטחון פנים גלעד ארדן ושרת המשפטים איילת שקד יחד עם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ונציגי זרועות הביטחון, בכדי לגבש סופית את ההצעות השונות שיוגשו לשרי הקבינט.

לאחר מכן יוחלט האם להשאיר את ההחלטות שיתקבלו בקבינט כהוראת שעה או שמא להעביר אותן כחקיקה בכנסת.

לפי הפרסום ב"ידיעות אחרונות", בנהלים החדשים שיאושרו בקבינט יהיה מותר לפתוח באש במקרים של יידוי אבנים או שימוש ברוגטקה נגד רכב הנמצא בתנועה, זיהוי כוונה לירי זיקוקין או זריקת בקבוק תבערה - גם לפני שנזרק, השלכת סלעים או אבנים גדולות ממקום גבוה לעבר אנשים בלתי ממוגנים.

כמו כן יותר לירות במהלך המצב מארבע שנועד למנוע יידוי אבנים או זריקת בקבוקי תבערה ביעדים המועדים לפורענות וכן בכל מצב שמזוהה כ"סכנה ממשית ומיידית" והירי חיוני להגנה עצמית.

"אין בנוהל זה כדי להתיר פתיחה באש לצורך פיזור מתפרעים, שלא במצבים מסכני חיים. אין לפתוח באש אלא לאחר זיהוי הבקת"ב/זיקוק/אבן והכוונה להשליכם לעבר אדם או רכב", מודגש.

על פי התוכנית של ראש הממשלה יינקטו שלושה צעדים עיקריים בהם שינוי של נהלי הפתיחה באש, הטלת עונשי מינימום למיידי האבנים ובקבוקי תבערה, והטלת קנסות של 100 אלף שקלים על הורי קטינים.

שר המשפטים איילת שקד צפויה להפיץ היום תזכיר בנושא. היא הסבירה כי "הצעת החוק תפגע במקום החשוב ביותר - בכיס. כיום, כ־50% מכתבי האישום המוגשים בפרקליטות ירושלים בגין יידויי אבנים היא כנגד בני נוער. זוהי תופעה רחבת היקף ורגישה עד מאוד ומי שצריך לקחת אחריות עליה הם ללא ספק ההורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר