סאגת מינוי המפכ"ל

גל הירש מגיב להדחה: "מוטרד מהרוח הרעה שחיה בנו"

גל הירש התייחס הבוקר להודעה כי לא ימונה למפכ"ל ותקף בחריפות את "קבוצות כוח ואינטרסים שלא נבחרו על ידי העם שמניעים בפועל את חיינו". הירש מוטרד מ"עמוד השדרה הלאומי" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
גל הירש, הבוקר (צילום: פלאש 90; וידאו: ירון שרון - ynet)

סערת גל הירש: יום לאחר שקיבל את ההודעה כי לא ימונה למפכ"ל, גל הירש כינס הבוקר (חמישי), מסיבת עיתונאים מחוץ לביתו והאשים גורמים שונים בטרפוד מינוייו.

"אני בן 51 וב-30 יום למדתי שיעור לאומי על בשרי", אמר הירש ותקף: "אני יוצא מהשיעור הזה דואג ומוטרד ועם שאלות קשות על הרוח הרעה שחיה בנו, על מצבו של עמוד השדרה הלאומי, על המשילות, על מצב הדמוקרטיה, על חוק ועל שלטון חוק. על קבוצות כוח ואינטרסים שלא נבחרו על ידי העם שמניעים בפועל את חיינו", אמר.

הירש התייחס להחלטת השר גלעד ארדן וראש הממשלה בנימין נתניהו על הדחתו ואמר כי את המינוי קיבל כשליחות וכהזדמנות להשפיע על המדינה. "ראש הממשלה והשר ארדן שתהליך המינוי מתמשך והאישור לא נראה באופק ושאין מסגרת ברורה לסיום הבדיקה. בנסיבות האלה ברור היה לי שהם אינם יכולים לממש את רצונם למנות אותי ולהמשיך בדרכי ולאחל הצלחה למועמד אחר שיוביל את המשטרה".

לסיום אמר הירש: "מאז גיל 14, במשך 37 שנים, העמדתי את עצמי לרשות מדינת ישראל. כל מה שרציתי הוא לשרת אתכם. הערכים קובעים את התוצאה. אני מתכוון להמשיך ולהשפיע לחיזוק מדינת ישראל. מאוד רציתי לשרת כמפכ"ל המשטרה. אני אשרת בדרך אחרת".

אמש הודיע השר לביטחון פנים גלעד ארדן, כי החליט שלא למנות את הירש, בשל התמשכות הליך הבדיקה כנגדו. "לפני כחודש הודעתי שגל הירש הוא המיועד לתפקיד המפכ"ל.", כתב ארדן. "גל הוא אדם טוב, ערכי, ישר ומוכשר. הוא ביטחוניסט עם קבלות לאורך שנים רבות. מאז ההודעה, עובר גל לצערי מסע של השמצות והכפשות, רצח אופי ועלילות. הציבור מרגיש את זה ומביע תמיכה רבה בגל ובמועמדותו. הליך הבדיקה המתקיים בעניינו של גל נמשך כבר זמן רב. חוות הדעת עוד לא הוגשה לוועדת טירקל והשלמת ההליך לא נראית באופק.

"אני מבקש להבהיר לציבור שהפרטים המוגדרים בתקשורת כ'עננה' הקשורים לפעילותו העסקית של גל לפני שנים, הוצגו לי על ידי אנשי משרד המשפטים - הירש אינו חשוד בדבר ואיש לא התלונן כנגדו. הוא אדם נקי ולא דבק בו רבב. לצערי, במדינת ישראל בדיקת מועמדים איננה מוגבלת בזמן ובימים האחרונים הובהר לי שהתהליך עוד יימשך זמן לא ידוע של שבועות לכל הפחות".

ארדן הוסיף: "בנסיבות אלה ומתוך אחריות למשטרת ישראל, הודעתי לגל בצער רב שיהיה עליי לבחור במועמד אחר אף שראיתי בו כמועמד המתאים ביותר. אני מצטער צער רב על הנזק שנגרם לגל ולמשפחתו. אני מצדיע לגל על נכונותו של אדם חזק ואמיץ לעזוב את החיים הנוחים בחוץ ולהסכים להתייצב למשימה. אני מאמין שעלינו לבדוק את עצמנו היטב כיצד קורה שאדם ערכי וראוי אינו מתמנה לתפקיד אליו ייעדה אותו ממשלת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "הבעתי את שביעות רצוני מן המינוי ואת הערכתי הגדולה למועמד - איש רב זכויות בעשייה לביטחון המדינה. הירש הוא האיש הנכון לתפקיד המפכ"ל - כך אז חשבתי וכך אני חושב גם היום. אלא שתהליך המינויים אצלנו הוא קשה, מתמשך, פוגעני וללא ספק ראוי לבחינה מחודשת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר