יום כיפור אצל האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו: מכירות ב-4 מיליון דולר

בבעלזא רכש נגיד אלמוני עלייה ב-36 אלף דולר, בויז'ניץ ובנדבורנה נרשמו מכירות של עשרות אלפי דולרים אך השיא נרשם בקהילת 'שובה ישראל' של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו בניו יורק (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו (צילום: נתי שוחט - פלאש 90)

תפילות יום הכיפורים בהיכלי הישיבות ובחצרות האדמו"רים מהווים לעיתים סוג של מכירה פומבית, המכניסה הון רב לקופת הישיבה והחצרות זאת כאשר הנגידים ואילי ההון מתחרים ביניהם מי מוכן לתרום יותר למען הזכות הגדולה של החזקת תורה.

בחסידות בעלזא רכש במהלך צום יום הכיפורים נגיד אלמוני שהעדיף לשמור על עילום שם את הזכות לכבד בעלייה לתורה את כ"ק האדמו"ר מבעלזא בסכום עתק של 36 אלף דולרים לטובת המוסדות.

בחסידות שומרים בקנאות על פרטיותו של התורם ומסרבים לתת כל פרט שעלול להסגיר חלילה את זהותו.

בחצר חסידות נדבורנה רכש את הזכות לעליית מפטיר יונה הנחשבת כסגולה, הרב אליהו יואל וואזנר, נינו של מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצ"ל, בסכום של 25 אלף ש"ח וכיבד בכך את כ"ק האדמו"ר מנדבורנה.

בחסידות ויז'ניץ נמכרו סך כל הכיבודים ביניהם עליית האדמו"ר לתורה, וכן פתיחת הארון ועליית מפטיר יונה בסכומים של עשרות אלפי דולרים כאשר בין הנגידים ניתן למנות את אנשי העסקים חיים משה פלדמן מלונדון, יענקל אדלר ממנצ'סטר, יצחק טסלר מניו יורק ומתיתיהו גרוזינגר מישראל.

בשנה שעברה נרשם שיא כאשר הנגיד החסידי מנדי גליק רכש את פתיחת הארון בתפילת נעילה בסכום של 360 אלף דולרים וכיבד בכך את רבו המקובל הרב עפג'ין בבית המדרש בראש העין. על פי ההערכה גם השנה נרכשה הזכות במחיר גבוה במיוחד אולם בקהילה מעדיפים לשמור על שקט מחשש לעינא בישא.

אולם אין ספק כי מי ששברו השנה את כל השיאים הם מכירת העליות והכיבודים בקהילת שובה ישראל בניו יורק בראשות האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו.

בתפילה בה השתתפו אילי הון לצד עמך בית ישראל, השתתף האדמו"ר אשר פגש את חלקם לראשונה מאז הניתוח הקשה אותו עבר לפני מספר שבועות.

חירף מצבו הבריאותו וחולשתו השתדל הרה"צ רבי יאשיהו פינטו לעבור בעצמו לפני התיבה ואף נשא דברי חיזוק בפני החסידים.

ההתרגשות העצומה השפיעה ככל הנראה גם על לבותיהם של אנשי העסקים שפתחו את לבם וכיסם ותרמו הון עתק כאשר בסך הכל נאספו במהלך החג סכומים עצומים של כ-4 מיליון דולר שנתרמו לצדקה.

פתיחת ההיכל בערב הצום הקדוש לפני אמירת תפילת 'כל נדרי' נמכרה בסכום עתק של מיליון דולר כאשר מלבד זאת שולמה על הזכות להחזיק ספר תורה עוד סכום של מאה אלף דולרים (13 ספרי תורה) מלבד זאת נמכרה הזכות לתפילה על פרנסה בסכום נכבד של חצי מיליון דולרים.

"אין ספק שנדבת הלב, הפתיעה את כולם", אומרים בקהילה, ומציינים כי מדובר בחיזוק גדול לאדמו"ר ולמוסדות הקהילה. "גם בניו יורק העשירה לא רגילים לכאלו סכומים והדבר גרם לקידוש השם עצום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר