מהפכה

ניצחון לשומרי השבת: דרעי הורה על הפסקת עבודות הרכבת

שר הכלכלה אריה דרעי הורה כי מעתה חברות ממשלתיות ובהם רכבת ישראל לא יוכלו לעבוד בשבת. ברכבת ישראל זועמים: זו פגיעה משמעותית בעבודות הרכבת המהירה לירושלים (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: הילה גוטריימן, פלאש 90)

רכבת ישראל תפסיק לחלל את השבת? שר הכלכלה אריה דרעי הורה כי מעתה חברות ממשלתיות ובהם רכבת ישראל לא יוכלו לעבוד בשבת.

על פי ההחלטה, מעתה חברות ממשלתיות שירצו לעבוד בשבת וחג יצטרכו לקבל היתר לעבודה מהשר הממונה. כך למשל, במידה ורכבת ישראל תרצה להמשיך ולעבוד בשבת עליה לבקש אישור משר התחבורה ישראל כ"ץ.

ברכבת ישראל זעמו על החלטת השר דרעי ולטענתם משמעות ההחלטה היא פגיעה משמעותית בעבודת הקו המהיר לירושלים שסיומה יתאחר בשנתיים נוספות. עוד הם טענו כי בשל אי עבודה בשבת תצטרך ההנהלה להורות על הפסקה זמנית של קווי רכבת ביום חול וזאת בכדי להשלים את פער שעות העבודה משבת.

עוד טענו ברכבת ישראל כי כל הפסקת הפרויקטים בשבת לרבות פרויקט החשמול תגרום לנזק כלכלי כבד הנאמד במיליארדי שקלים.

ברכבת מתחו ביקורת נוספת ואמרו כי החלטת השר אריה דרעי היא הפרת הסטטוס קוו "ובכך משיתה על היצבור גזרה שלא יוכל לעמוד בה. לצערנו הדבר יבוא בעיקר על חשבון הנוסעים", נאמר בהודעת החברה.

ממשרד הכלכלה נמסר בתגובה כי "מדיניות המשרד בכל הקשור למתן היתרים לעבודה בשבת במקרים דחופים, לא השתנתה. על פי הנחיית שר הכלכלה ומשרד הכלכלה, יידרשו מעתה חברות ממשלתיות שרוצות היתר לעבודה בשבת, לצרף לבקשה את אישור השר הממונה. אם רכבת ישראל רוצה היתר עבודה בשבת, היא נדרשת לצרף לכל בקשה את חתימת שר התחבורה וההיתר יינתן לה".

חבר הכנסת אביגדור ליברמן ביקר את ההחלטה וכתב כי "החלטת משרד הכלכלה להפסיק את עבודות התשתית של הרכבת בשבתות היא חוליה נוספת בשרשרת ההחלטות של הממשלה שהפכה את הציבור הרחב לבן ערובה של המפלגות החרדיות בקואליציה".

לעצם ההחלטה אמר ליברמן כי "עיכוב של שנתיים בחניכת הקו המהיר לירושלים וביטול רכבות אחרונות ביום שישי ורכבות ראשונות במוצאי שבת היא פגיעה קשה בחיילים הרבים המשתמשים ברכבת ובאזרחים העובדים. זהו דבר לא הגיוני ובלתי-נסבל שלא יכול להתקיים במדינה נורמאלית ועל ראש הממשלה להתערב בעניין ולהורות מיד על החזרת המצב לקדמותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר