מפכ"ל דתי?

המפכ"ל הבא של משטרת ישראל - ר', סגן ראש השב"כ

אם לא יחול שוב שינוי, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, יציג בשבוע הבא לוועדת טירקל, את המועמד החדש למפכ"ל המשטרה - ר', סגן ראש השב"כ וחובש כיפה. היועמ"ש כבר אישר את המינוי (משטרה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יונתן סינדל - פלאש90)

אחרי פארסת מינוי גל הירש, מסתמן כי נמצא מפכ"ל: אם לא יחול שוב שינוי, השם שיוצג כבר בשבוע הבא לוועדת טירקל, הוא ר', המכהן כסגן ראש השב"כ. היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין כבר אישר את המינוי וכעת ממתינים לאישור של ועדת טירקל. "החלטתי היום להמליץ לממשלה על מינויו של סגן ראש השב"כ ר' לתפקיד המפכ"ל הבא של משטרת ישראל" כתב ארדן בדף הפייסבוק שלו.

"המינוי יובא לאישור הממשלה בכפוף להמלצת הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה בראשות השופט בדימוס יעקב טירקל. ר' התגייס לחטיבת הצנחנים בשנת 1981 והשתחרר מצה"ל לאחר שכיהן כמפקד פלחה"ן 35 וסגן מפקד גדוד 50. עם שחרורו מהצבא התגייס בשנת 1987 לשב"כ שם ביצע שורה של תפקידים בכירים, בין השאר כיהן בעשר השנים האחרונות בארבעה תפקידים המקבילים לאלוף".

ארדן סיפר על ר': "ר' כיהן כראש מרחב איו"ש וירושלים, ראש מרחב דרום, ראש אגף המטה האחראי על ריכוז תהליכי בניין הכח בשירות (תכנון אסטרטגי, תכנון ותקצוב 4 שנתי, תקינה, פרויקטים טכנולוגיים, IT ותשתיות). מספטמבר 2014 ר' מכהן כסגן ראש השב"כ ואחראי על הפעלת הכוח של השירות ומשמש בנוסף כממלא מקום ראש השב"כ. ר' נולד בשנת 1963 ובעל תואר ראשון ושני במדע המדינה בהצטיינות יתרה. ר׳ נשוי ואב לשבעה ילדים. אני מאחל לו בהצלחה".

שמו עלה בפגישה בין השר לביטחון פנים גלעד ארדן וראש הממשלה בנימין נתניהו, בעת שהחליטו על הסרת מועמדותו של גל הירש, לאחר הביקורת והבדיקה שנפתחה על ידי היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. ר' חובש כיפה, התגורר בעבר מעבר לקו הירוק וכיום מתגורר ביישוב דתי במרכז הארץ.

אם מינויו של ר' לשוטר מספר 1 ייצא לפועל, ייתכן כי הסגן השני בשב"כ יהיה זה שיקבל את ראשות הארגון במקומו של יורם כהן, שאמור לכהן בתפקיד עד מאי 2016 אלא אם כן יוארך מינויו. כזכור, ביום רביעי בערב הודיע ארדן, כי בשל התמשכות הבדיקה נגד הירש, הוא מסיר את מועמדותו למפכ"לות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר