טרור האבנים

הותר לפרסום: החשודים בפיגוע האבנים הרצחני בראש השנה

ארבעה צעירים בגילאי 16 עד 19 מהכפר צור באהר חשודים בביצוע פיגוע האבנים הרצחני בליל ראש השנה בו נרצח אלכסנדר לבלוביץ'. לפי השב"כ, חברי החולייה הודו ואף שחזרו את המעשה (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
וליד פראס מוסטפה אטרש, מוחמד סלאח מוחמד אבו כף ועבד מחמוד עבד רבו דוויאת לצד הלווית הנרצח (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

נעצרו חשודים בפיגוע האבנים הרצחני בראש השנה: הערב (מוצאי שבת) הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של השב"כ בשיתוף ימ"ר י-ם, מת"מ, הימ"מ וימ"ס י-ם, נעצרו לחקירה ארבעה צעירים בגילאי 16 עד 19 מהכפר צור באהר שבמזרח י-ם, בחשד למעורבות בפיגוע האבנים בראש השנה תשע"ו בו נרצח אלכסנדר לבלוביץ' ז"ל ונפצעו שתי נשים.

העצורים, נושאי תעודת זהות ישראלית במעמד תושב הם מוחמד סלאח מוחמד אבו כף יליד 1997, וליד פראס מוסטפה אטרש יליד 1997, עבד מחמוד עבד רבו דוויאת יליד 1996, וקטין נוסף שפרטיו אסורים לפרסום.

בחקירתם בשב"כ מסרו הארבעה כי יצאו לבצע את הפיגוע דווקא בראש השנה והתמקמו בכדי שיוכלו ליידות אבנים על כלי הרכב החולפים ולהבחין בזהותם הישראלית של הנהגים.

עוד נמסר כי עבד דויאת, שהשליך את האבנים שפגעו ברכבו של אלכסנדר לבלוביץ ז"ל, הוסיף כי יצא לביצוע הפיגוע כשהוא עטוי דגל חמאס, אותו קיבל במסגרת השתתפותו בעצרת "אלאקצא בסכנה" באום אל פחם טרם הפיגוע.

מחקירתם עלה כי לאחר יידוי אבנים לעבר מספר כלי רכב, פגעו המפגעים ברכבו של לבלוביץ, וכתוצאה מהפגיעה הוא סטה מנתיבו התנגש בעץ ובהמשך נפטר. הארבעה, שתצפתו על תוצאות הפיגוע, נמלטו מהמקום. בהמשך הם נפגשו ותיאמו גרסאות למקרה שייעצרו.

"חקירתם של הארבעה ע"י שירות הביטחון הכללי נמשכת. חומר החקירה בעניינם יועבר לפרקליטות מחוז ירושלים לשם הגשת כתבי אישום. חברי החולייה שיחזרו את המעשה" נמסר, "פיגוע חמור זה, על תוצאותיו הקשות, משקף את רמת האיום הגבוהה מפעילות הטרור העממי ובדגש על יידוי האבנים בירושלים, וממחיש את הצורך בהחמרת הענישה כלפי מיידי אבנים, לרבות טיפול יסודי בקטינים המעורבים בפיגועים אלה".

משפחת לבלוביץ מסרה: "ראשית אנו כמשפחה רוצים להודות למשטרת ישראל וכוחות הבטחון על נחישות ודבקות במטרה שהביא לתפיסת רוצחי אבינו היקר אלכסנדר לבלוביץ ז"ל".

"אבל המשימה טרם הושלמה. חשוב להחמיר בענישה של מיידי האבנים ולהביא למיצוי הדין עימם כי האבן רוצחת. אם באמצעות חקיקה ואם באמצעות מיצוי הדין עם הרוצחים ומפעילם. מדובר פה בפיגוע רצחני על רקע לאומני ואנו כמשפחה וכעם לא יכולים להקל עימם ראש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר