"מרגיע לחצים", הכיל קוקאין: כמה דברים שלא ידעתם על קוקה קולה

עד שנת 1903 הכיל משקה הקוקה קולה כמויות מזעריות של הסם קוקאין שנחשב לתחליף לאלכוהול, מי המדינה שצורכת הכי הרבה קוקה קולה וכמה משקאות יש לחברה? "ביזנס אינסיידר" מציג: דברים שפחות ידעתם על קוקה קולה (שיווק, מותגים)

קוקה קולה (צילום: שאטרסטוק)

המותג "קוקה קולה" נמצא כמעט בכל מקום בעולם ונמכר ביותר מ-200 מדינות. בכל שנייה נצרכים בממוצע 10,000 משקאות קלים של קוקה קולה. אבל האם אנחנו באמת יודעים הכל על ענקית המשקאות? "ביזנס אינסיידר" פרסם לאחרונה כמה עובדות שאנחנו פחות מכירים על המותג המפלצתי. הנה כמה מהן:

מי המציא את קוקה קולה? את קוקה קולה המציא ג'ון ס. פמברטון, רוקח מאטלנטה. מנהל החשבונות שלו, פרנק רובינסון המציא את השם של המותג וגם את הכיתוב בלוגו שנמצא עד היום בשימוש החברה.

קוקה-קולה הומצא על ידי רוקח מבוסס אטלנטה ג'ון ס פמברטון בשנת 1886. אבל שם היה באוב על ידי מנהל החשבונות שלו, פרנק רובינסון, שהיה גם יד DAB עם עט. הוא יצר את התסריט זורם הייחודי שהפך לסמל של קוקה קולה שהוא עדיין בשימוש היום.

(קרדיט: קוקה קולה)

משקה שמרגיע לחצים? קוקה קולה הושק לראשונה ב-1886 ושווק בתור משקה שמרגיע בתקופות לחוצות ומסייע נגד תשישות.

When Coca-Cola first launched it was marketed as a nerve tonic that

(קרדיט: Bonkers Institute)

היה קוקאין בקוקה קולה, פעם: השם "קוקה" גרם לכם פעם למחשבות מוזרות על ענקית המשקאות? מסתבר שיש בכך משהו. בתחילה, כללו המשקאות הראשונים של המותג גם את הסם קוקאין, אם כי רק בכמות של 9 מיליגרם לכוס משקה. יצויין, כי באותה תקופה הקוקאין נחשב לתחליף לאלכוהול ומטפל בהתמכרות לאופיום. הסם הוסר בשנת 1903 מרשימת המרכיבים של המשקה.

,FlickrCC/Mike Crawley

(קרדיט: )

כמה משקאות של קוקה קולה מוגשים ביום? 57 מיליארד משקאות מוגשים מידי יום - לא כולל מים. מהם, מעל ל-3% הם משקאות של חברת קוקה קולה לסוגיהם השונים. מדובר בכמות של יותר מ-1.9 מיליארד (!) משקאות של המותג שמוגשים בכל יום.

,FlickrCC/Mike Mozart

(קרדיט: )

כן, יש מקומות שאין בהם קוקה קולה: קובה וצפון קוריאה הן שתי המדינות היחידות בעולם בהן לא נמכרים משקאות של קוקה קולה.

כמה זמן ייקח לכם לטעום את כל משקאות קוקה קולה? לחברת קוקה קולה יש כל כך הרבה סוגים של משקאות, שבשביל לסיים את כולם תצטרכו לשתות בכל יום משקה שונה במשך יותר מ-9 שנים. ב-3,500 המשקאות ו-500 המותגים השונים של החברה, יש משקאות מוגזים, משקאות אנרגיה, משקאות סויה ועוד.

,FlickrCC/Mike Mozart

(קרדיט: )

להקיף את העולם עם קוקה קולה: אם תשימו כל טיפה שיוצרה אי פעם בקוקה קולה בפחית בגודל של 224 מ"ל, תניחו אותם אחת אחרי השנייה, הם יגיעו עד לירח יותר מ-2,000 פעם. מה שאומר שניתן יהיה להקיף את העולם בכל יום עם הפחיות האלו לאורך חמש שנים וכמעט שמונה חודשים.

,FlickrCC/Rocky Raybell

(קרדיט: )

כמה הכנסות יש מקולה זירו ופיוזטי? 20 מותגים של קוקה קולה מייצרים בכל שנה הכנסות של מיליארד דולר לכל אחד מהם. מדובר בין היתר בפנטה, פיוזטי, ספרייט וקוקה קולה זירו.

Coke owns a whopping 20 brands that each generate more than $1 billion in sales per year. Here they all are.

(קרדיט: קוקה קולה)

אוקיי, מאחוריך: בחברת קוקה קולה מספרים כי השם שלהם - "קוקה קולה" הוא המונח השני המוכר ביותר בעולם - אחרי אוקיי.

Coca-Cola claims its name is the second-most-understood word in the world, behind

(קרדיט: FlickrCC/Dion Hinchcliffe)

מי צרכנית הקולה הכי גדולה בעולם? במקסיקו נרשמת הצריכה הגדולה ביותר של קולה. מקסיקני ממוצע צורך 745 משקאות קולה בשנה אחת. לעומתו, אמריקני ממוצע צורך בשנה 401 משקאות קולה.

Mexicans are the biggest drinkers of Coke in the world. On average, Mexicans drink 745 Coke beverages a year. Americans drink 401 Coke products a year on average.

(קרדיט: FlickrCC/Mike Mozart)

מי המציא את הקופונים? בשנת 1886 הפיצה קוקה קולה קופונים לדוגמא, ובחברה בטוחים כי הם אלו שסייעו למשקה להתפשט מאטלנטה לשאר ארה"ב תוך מספר שנים. בקוקה קולה גם בטוחים שהם אלו שהמציאו את רעיון הקופונים.

Coca-Cola believes it invented the concept of the coupon. The company distributed sample coupons in late 1886, and the company believes it was the reason the drink spread from the small population of Atlanta to every state in the US by 1990. Between 1886 and 1914, one in 10 Cokes was given away free.

(קרדיט: קוקה קולה)

גם בחלל: קוקה קולה הוא המשקה הראשון ששוגר אי פעם לחלל. בשנת 1985 השתמשו אסטרונאוטים ב"פחית החלל" של קוקה קולה במעבורת החלל צ'לנג'ר.

In 1985, Coca-Cola became the first soft drink to go to space. Astronauts tested the Coca-Cola Space Can aboard the Space Shuttle Challenger. Here's the can.

(קרדיט: קוקה קולה)

ולסיום: הטמפרטורה הטובה ביותר להגשת משקה קוקה קולה, כך לפי החברה, הינה בין 1.5-3.5 מעלות צלזיוס.

(מקור)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר