משטרת ישראל מקימה מוקד נגד תקיפות סייבר במספר 111

בעקבות התרבות מקרי הפשיעה באינטרנט, משטרת ישראל החליטה על הקמת מוקד חדש במספר 111, שיאויש באנשי סייבר, שיתנו מענה לאזרחים והורים מודאגים במקרי תקיפה (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

משטרת ישראל מתקדמת לאכיפת סייבר: חודשים לאחר שהקימו במשטרת ישראל את מוקד המידע, מודיעים כעת במשטרה על הקמת מוקד סייבר, עם מספר מקוצר חדש, שיהיה זמין לאזרחים תמיד בכדי שיוכלו ליצור קשר ישירות עם מוקדנים המתמחים באכיפת פשעי סייבר, כמו פריצות והונאות, עם דגש על מעשים חמורים המבוצעים על ידי עבריינים ברשת.

על פי הדיווח באתר ynet, המוקד החדש שמקימה המשטרה יעשה שימוש במספר 111, במקביל למספר החירום של משטרת ישראל -100, והוא כאמור יאויש בידי שוטרים שיעברו קורסי הכשרה לעבירות הסייבר, שלא בהכרח דורשים הכשרה מעבר להכשרת סייבר בסיסית.

המוקד יוכל לטפל גם במעשי פרצות ווירוסים אליהם יוכלו האזרחים לדווח ישירות למוקד, אך כאמור גם במעשי פשיעה קשה המבוצעים כנגד ילדים מעל גבי רשת האינטרנט, לרוב באמצעות שימוש בכלים אנונימיים או בזהות בדויה.

הורים מודאגים יוכלו ליצור קשר עם המוקד החדש מבקרה והם יחשדו כי ילדיהם הינם קורבנות לפשיעה המשתוללת באינטרנט ולקבל מענה מידי, כשמומחי המשטרה יוכלו גם להתחבר מרחוק למחשבי הילדים בסיוע ההורים, ולבדוק און ליין אם אכן פשעים שכאלו בוצעו.

לדברי המשטרה, המוקד החדש נפתח לאחר עלייה בדיווחים על עבירות מחשב חמורות, ולצד פעילות מבצעית רבה שמבצעת המשטרה במהלך השנים האחרונות לתפיסת העבריינים ברשת בשלל מבצעים הכוללים לרוב התחזות של חוקרי יחידות הסייבר השונות של המשטרה ברחבי הארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר