אחרי מציאת המים

הגרי"מ לאו: "חיים על פני המאדים? קשה מאוד להאמין" • צפו

רבה של ת"א יפו הגרי"מ לאו התייחס למציאת המים במאדים, ואמר כי על פי היהדות קשה להאמין שיש חיים מחוץ לכדור הארץ. מי יהיה שם הרב? ולמה קיבל הרבי מגור פרחים? צפו בוידאו (יהדות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

ושאבתם מים: אחרי התגלית של נאס"א לפיה ישנם מים על המאדים, התייחס לדברים רבה הראשי של תל אביב יפו הגאון רבי ישראל מאיר לאו, והסביר האם לפי היהדות יתכנו חיים על כוכב הלכת האדמומי?

הדברים נאמרו במסגרת הקבלת פני רבו, שנערכה הבוקר בסוכת הרב לאו, כשבין היתר הגיעו למעמד הקבלת פני רבו, רבנים, דיינים, ואנשי עסקים.

הרב לאו שוחח בדברי תורה וסיפר עובדות היסטוריות על מאבקי דת ומדינה בדבר ימיה של מדינת ישראל.

במהלך השיחה התייחס הרב לאו גם לתגלית של נאס"א, ואמר כי קשה לו להאמין שיימצאו חיים מחוץ לכדור הארץ. הרב הביא את הפסוק בתהילים, "לה' הארץ ומלואה", והסביר כי מדובר רק בכדור הארץ שלנו, הרב גם הזכיר את דברי חז"ל, כי קודם בריאת העולם, הקב"ה ברא תתקע"ד (=974) עולמות והחריבן, והבהיר כי בתלמוד והמדרשים נכתב על חיים בכוכב שלנו ולא על מחוצה לו.

כתב "כיכר השבת" ישראל כהן עם הגרי"מ לאו (צילום: כיכר השבת)

הרב הוסיף והתייחס לממצאים אריכאולוגים, כביכול בני מיליוני שנים שלכאורה סותרים את דעת התורה לגבי גיל העולם, והסביר כי מכיוון שנחרבו מאות עולמות, יתכן כי מדובר בייצורים ששרדו מהם ואין בכך סתירה ליהדות.

בשולי הדברים אמר הרב לאו בבדיחותא, כי בוודאי יצטרכו רב ראשי למאדים ו"מינה" את אלדד מזרחי יו''ר המועצה הדתית בתל אביב שישב לצידו, ליו״ר המועצה הדתית במאדים.

אבל כאמור, לא רק המאדים העסיק את הנוכחים, הרב לאו שפע סיפורים היסטוריים האצורים בזכרונו, הרב לאו סיפר לנוכחים סיפור מרגש כיצד לפני ראש השנה הגיע להניח תפילין לילדי בית הספר ביפו, בו לומדים ילדים יהודים לצד ערבים, והוא כמובן ביקש לזכות במצווה את בני ה-13 שהגיעו למצוות. אולם לפתע ביקש אחד הילדים שאינו יהודי להניח אף הוא תפילין, באין ברירה הניח גם לו הרב את התפילין, אולם לאחר מכן שוחח הרב עם המנהל ולתדהמתו התברר כי הילד הלה הינו יהודי כהלכה, משום שאמו יהודייה.

סיפור נוסף, הפעם דווקא משעשע, סיפר הרב לאו, כי לאחר שהוכתר כ"ק האדמו"ר מגור זצ"ל, שותפו לעסקים, יהודה יעקובי, שיגר לביתו זר פרחים, עם ברכות לרגל המינוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר