גוגל השיקה נקסוסים, מערכת הפעלה ועוד

חודשים לאחר שהכריזה על אנדרואיד 6.0 השיקה היום ענקית האינטרנט גוגל את מערכת ההפעלה החדשה שלה יחד עם שני "נקסוסים" חדשים וכרומכאסט אאודיו. כל הפרטים (חדשות, דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בתשרי תשע"ו | 29.09.15
(צילום: שאטרסטוק)

גוגל מציגה את מרכולתה החדשה: ענקית האינטרנט גוגל מצטרפת היום לטרנד הענקיות כשהיא משיקה צמד מכשירי נקסוס חדשים מתוצרתה, שיתחרו באייפונים החדשים ובמכשירי הגלקסי של סמסונג. באירוע ההשקה שקיימה הערב (שלישי) במטה החברה, הציגה גוגל את צמד הנקסוסים החדשים שלה – נקסוס 6P ונקסוס 5X, המשך לנקסוס 5 הפופולרי מאוד, שייוצר גם הפעם על ידי LG, ויציע מסך בגודל 5.2 באיכות FHD ומצלמה משופרת באיכות 12.8 מגה פיקסל עם מצב לילה שלדברי החברה טוב יותר מכל המתחרות כיום.

הנקסוס 5X יעשה שימוש בשבב העיבוד סנאפדרגון 808 של קוואלקום, והוא יכלול שבב עיבוד ייחודי לחיישני המכשיר שיוכלו להקל על פעילות המעבד. המכשיר כולל חיישן טביעת אצבע שהוטמע בגבו, והוא הסמארטפון הראשון שיעשה שימוש בפרוטוקול ה-USB החדש type c. מחירו יעמוד על החל מ-379 דולרים והוא יהיה זמין החל מהיום להזמנה מוקדמת בארה"ב, בריטניה, אירלנד ויפן.

גב הנקסוס X5 וה-6P עם סורקי טביעת האצבע
נקסוס X5
נקסוס 6P
נקסוס 6P

הנקסוס השני שהשיקה החברה הוא כאמור נקסוס 6P, שמיוצר על ידי הענקית הסינית 'וואווי' והוא יגיע עם מסך בגודל 5.7 אינצ'ים שממצב אותו בגזרת הפאבלטים, עם מסך באיכות QHD. הוא יעשה שימוש בסנאפדרגון 810 בגרסה משופרת בה בעיית ההתחממות נפתרה, יחד עם זיכרון RAM בנפח 3 ג"ב.

הנקסוס 6P כולל לראשונה צמד רמקולים סטאריופונים וגוף מתכתי אחיד, כמו כן הוא כולל סוללה חזקה במיוחד בנפח 3,500 מיליאמפר. מחירו יעמוד על החל מ-499 דולרים.

אנדרואיד 6.0 מרשמלו

במקביל השיקה החברה את מערכת ההפעלה החדשה שלה – אנדרואיד 6.0 מרשמלו, שכולל מספר עדכונים חדשים. ביניהם עדכונים שהוכרזו לפני מספר חודשים, כמו אפשרות לשליטה בהרשאות האפליקציות, וכמו גם מספר פיצ'רים חדשים כמו חיפוש ישירות ממסך הנעילה, ואפשרות לחיפוש היישר מתוך אפליקציות בדומה לממשק החיפוש החדש שהוטמע בדפדפן כרום באנדרואיד.

במקביל הודיעה החברה כי אפליקציית התמונות החדשה שלה שהושקה לפני 4 חודשים, כבר זוכה לאמון המשתמשים כשנכון לעתה למעלה מ-50 מיליארדי תמונות הועלו דרך האפליקציה.

בגוגל הודיעו על מספר עדכונים לאפליקציה, כשהמשתמשים יוכלו לשתף אלבומים שלמים, כשהמשתמש עמו שותפה האפליקציה יוכל להוסיף תמונות משלו לאלבום, גם אם השיתוף בוצע דרך לינק. המשתמש המקורי יקבל התרעות עבור התמונות שנוספו.

במקביל הודיעו בחברה על הטמעת מנגנון לזיהוי פנים חכם, שיאפשר למשתמשים לתייג תמונות של חברים ובני משפחה, כשעל פי התיוג יוכל המשתמש לבצע חיפוש מתקדם באפליקציה שתחפש תמונות בהם מופיעים החברים שתויגו. החברה הודיעה כי הליך התיוג ישמר בפרטיות וכי שום משתמש לא יוכל לדעת שתייגתם אותו, או לדעת תחת איזה שם תייגתם אותו.

כרומכאסט אאודיו

בנוסף, הודיעה החברה על השקת כרומכאסט אאודיו, שבדומה למכשיר הכרומכאסט של גוגל, המכשיר הזעיר יוכל להתחבר לכל רמקול ביתי על ידי חיבור ה-AUX ולהפוך אותו לרמקול חכם דרכו תוכלו להזרים מוזיקה ישירות לרמקולים.

כרומכאסט אאודיו נשלט על ידי אפליקציה לאנדרואיד ולאייפון, אך גם לשעונים חכמים המריצים אנדרואיד, כשהוא מסתנכרן עם אפליקציות המוזיקה במכשיר האנדרואיד ומאפשר הזרמת מוזיקה. כרומכאסט אאודיו יאפשר שליטה על מספר מכשירים במקביל, ומחירו יעמוד על 35 דולרים בלבד בארה"ב.

Google Pixel c

החברה בחרה לסיים את אירוע ההשקה עם מכשיר הטאבלט החדש שלה – גוגל פיקסל C, הטאבלט החדש נועד להתחרות באייפד פרו החדש של אפל ובסורפייס של מיקרוסופט. והוא מתממשק עם מקלדת נשלפת נוחה ומתקדמת.
הטאבלט החדש מגיע בגודל מסך של 10.3 אינצ' והוא כולל מסך באיכות QHD ואמצעי חומרה חזקים מהמוקבל בעולם הטאבלטים. הטאבלט יהיה זמין החל מסוף שנת 2015 ומחירו יעמוד על החל מ-499 דולרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר