"הציונות איבדה את העם"

גפני: "הנושא של ארץ ישראל בציונות הדתית - רמיה של ממש"

יו''ר ועדת הכספים ויו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני בראיון לחג מדבר על פשיטת הרגל של הציונות שאיבדה את העם ועל רעיון הציונות הדתית שהתברר, לדבריו, כ"רמיה של ממש" (חרדים, בארץ)

"הציונות איבדה את העם". ח"כ משה גפני (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

יו''ר ועדת הכספים ויו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני העניק ראיון מיוחד למוסף החג 'שכינה' של עיתון 'יתד נאמן' בעריכתו של הרב ישראל פרידמן. בראיון מתייחס גפני ליחס של הציונית הדתית כלפי מדינת ישראל וכלפי הציבור החרדי וחושף גילויים מהעבר.

"זו מלחמה בלתי פוסקת כל העת", אומר גפני בפתח הראיון, "הן ידוע הדבר שהקב"ה ברא את העולם כפי שרש"י אומר שנטלה מהם ונתנה לנו, ולא לחינם הוא נטל זאת מכל העמים והביא את הארץ לנו היהודים, הכל היה על בסיס תורני, והוא חילק אותה לשבטי ישראל באומרו - אם בחוקותי תלכו, שרק אם נקיים כל החוקים והמשפטים במיוחד בארץ הקודש, נוכל ליהנות מטובה ומעלותיה לדורי דורות".

ואיך הציונות הצליחה לעשות פלסתר ולרמות את העולים כולם שארץ הקודש אינה זקוקה כיום לתורה ומצוות?

"הציונות עשתה בעצם מה שכל האומות עושים, הם חפצים להיות מדינה שאין לה לא רקע תורני והלכתי כפי שמתנהגים כל העמים, למרות שהם טענו באו"ם מאז הקמת המדינה על אדמת ארץ הקודש בהביאם את כל האסמכתאות מהתורה. אם מישהו היה שואל מדוע אינכם מקיימים וחיים על פי התורה, שהיא המסמך עליו אתם נשענים בבקשתכם להתנחל כאן בארץ הקודשו לא בכל מקום אחר.

"בעצם הם עשו כאן מעשה רמיה, שכביכול אנו עם ככל העמים, ויש לו מדינה וצבא או דגל והמנון, והדבר החמיר בכך שרק כשאומרים דבר הלכה או יהדות, הם קופצים עלינו במערכות הציבוריות בממשלה בשלטון ובמשפט, ואף בכלי התקשורת השונים כל העת".

ואכן העם כולו נוהר אחריהם בכזו התלהבות כפי שהם מציגים?

"ממש לא, בדרך הארוכה והקשה שלהם, הם איבדו את העם, כי כיום רוב רובם המוחלט של תושבי מדינת ישראל, גם החילונים, אומרים שהוא עם נבחר וצריך שתהיה בו יהדות. הם חושבים כי העם כולו הלך אחריהם, אך אנו רואים את המצב ההפוך, העם בכללותו אינו נגד היהדות, ואף רובו מבין שלצורך היאחזות בארץ הקודש אסור לנו להתנכר לחוקי ומצוות התורה".

המלחמה שלנו לא רק עם הציונים אלא גם עם חוגי המזרחי שכביכול משלבים את התורה עם אהבת ארץ ישראל, האמנם?

"אומר לכם, כי גם אם היה ניתן להבין את רצון הציונות החילונית, כי הם פרקו מעליהם כל עול ורצו להיות ככל העמים, זה נוגד את ההלכה והמסורת, וזה מצער, אבל בהחלט רואים מה מטרתם.

"אבל את רעיון הציונות הדתית קשה להבין, הם אמרו כל העת שהם רוצים יהדות בארץ ישראל, ונקח הדוגמא של המציאות בשנה האחרונה שאנו חיים בה שנת השמיטה, לפתע כשרק נח להם לצרכיהם להתגמש בהלכה, הם מכרו את ארץ ישראל לערבים בתרמית בהיתר המכירה, ולפתע בזמן שכזה לא ארץ ישראל ולא התורה והמצוות חשובים להם, והם שכה דוגלים בארץ ישראל חיהודים, איך לפתע הם מוכנים כה בקלות למוכרה לערבים.

"לכן נכון שהם אומרים כי חשוב להם קיום המצוות, אך היום יותר מתמיד רואים כי העיקרון של הציונות הדתית פשט רגל, כי אם תדבר על מדינת הלכה לא תקבל על כך גב מהציונות הדתית, למרות שחלק מסויים מעונין בכך, כי הרוב מבניהם כיום מעורה בחילוניות שמבקשת לשלוט כאן, וכיום כולם מבחינים כי הנושא של ארץ ישראל שהם מדברים עליה בקול גדול כשהם לא מרבים לשמור על קדושתה, זוהי רמיה של ממש".

מה ניתן אכן לומר על ריבוי השכינה שאתם רואים למול חילולה שהם ניסו לעשות כל העת?

"יש להפריד בין הדברים, ההנהגה שעיקרה אתאיסטית באמת לא מענין אותם דבר מלבד שנהיה עם ככל העמים, ועל כך אנו נלחמים כשלוחי גדולי התורה יומם וליל כל העת כנגד כל הנסיונות שלהם לעקור מאתנו את קדושתה ורוממותה של ארץ הקודש, שכן יודעים אנו כי כל נחלתינו בארץ הקודש היא רק משום שכינתה וחשיבותה בקיום התורה והמצוות.

"אך יש חלק שני בציבור והוא אכן גורם לפריחתה של השכינה כאן בארץ הקודש, יש בו המון תורה כפי שלא היה כל השנים, ויש ציבור מסורתי גדול שמתחזק מה שלא היה בעבר, והוא מתקרב ליהדות. אנו בטוחים ומשוכנעים כי השמירה על ארץ ישראל, כנגד כל האוייבים המקיפים אותנו נובעת מהתורה הגדולה שיש פה, ומהחינוך התורני שמתחזק כאן, ולא בכח ובחיל המדומה שהם חושבים כי זהו עוגן הצלתם, זה יותר ויותר נקלט בציבור חילוני, ואני רואה בחוש בשיחי עמהם בתקופות האחרונות כי יותר ויותר הדברים נקלטים אצלהם היטב".

במה ניתן לבטא זאת שניכר כי הדבר מחלחל אצלהם במאבקכם כל השנים?

"על מה שהיה לפני דורות אינני מדבר, אבל לפני שנים לא רבות לא היתה לנו דריסת רגל בהרבה מקומות, וכיום ב"ה הדברים נשתנו באופן דרמטי, יש הרבה תורה בארץ ישראל, וגדולי התורה הם אלו שמנהיגים את עולם התורה, וכיום בעזרתם ב"ה עולם התורה ושלוחיו פרץ ממגננה להתקפה, כי פעם היינו כל העת רק במגננה, ומי שלא שלח לחינוך החילוני איימו עליו כי לא תהיה לו פרנסה ולא יקבל שירותים עיקריים, בדור שלנו המצב התהפך, אנו הלכנו לערי הפריפריה, והקמנו בו קהילות למופת, ובכל מקום אנו גורמים להאיחזות השכינה בה, וזה גורם לקידוש שם שמים.

"אני זוכר בעבר, שאדם חרדי לא יכל להכנס לשכונת התקוה או לצפון ת"א, כיום יש במקום כוללים וחדרים ובית יעקב, ולא רק שם אלא בכל מקום ממש. בעיני ראיתי, את המצב כיום שגדולי התורה מובילים אותנו ללכת לדור ולהשפיע שם על הסביבה כולה, ובעבודה פוריה מצליחים לחולל נפלאות בכל מקום שכזה בכח קיום התורה והמצוות".

מה אתם רואים את העתיד למול הציונות שמנסה לחלן ולחלל את השכינה בארצינו?

"כיום יותר ויותר מביטים כי ההנהגה בציונות עשו כאן מעשה רמיה. עד היום הזה אי אפשר לדבר על מושגים שהמדינה תתנהג בכפיה על פי התורה, כי ההנהגה נגד הדבר הזה. ראשי העדה החילונית והציונית דתית רוצים כאן עם אחר, וב"ה בחסדי שמים קרה ההיפך, ובגלל מסירות הנפש של גדולי התורה והציבור החרדי בכל הדור האחרון, ב"ה אנו הצלחנו לשמור ולפתח את עולם התורה לבלי הכר, ועד כדי כך שכיום הרוב אומר שאנו עם נבחר וצריך שיהיה בו יותר מסורת וקיום מצוות. זו הסיבה שבכל מקום מתרבים ונפתחים בתי כנסת מקוואות ושיעורי תורה.

"אין ספק כי זהו הדבר היחיד שבכוחו להגן גם על הציבור החילוני, ואני בשיחותיי עם ראשיו, מזהה שהם מבחיניטם ומכירים בכך, גם אם קשה להם לאמר זאת בקול גדול.

"אני יכול לומר, שאני נפגש עם רבים שאומרים טעינו, הן לא מעיזים לומר זאת בקול גדול, אבל הם אומרים שההנהגה לא היתה צריכה לנהוג כפי שנהגה בראשית שנות הקמת המדינה, ובמלחמתה כנגד כל דבר שריח יהדות נודף ממנו, ובכך לסלק את השכינה מארץ הקודש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר