צפו בתיעוד

פוטין לא מתמהמה: מטוסים רוסיים החלו לתקוף בשטח סוריה

מטוסי חיל האוויר הרוסי תקפו לראשונה מטרות של המורדים בסוריה, גורמי אופוזיציה הפיצו ברשת תיעוד של התקיפות. מוקדם יותר דווח כי רוסיה דורשת מארה"ב לעזוב את המרחב האווירי (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ז בתשרי תשע"ו | 30.09.15
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

גורמי אופוזיציה בסוריה דיווחו הצהריים כי מטוסים של רוסיה החלו לתקוף היום (רביעי) אזורים שנמצאים בשליטת המורדים, כך דיווחה רשת "סקיי ניוז" בערבית. התקיפות, שתיעוד של חלקן הופץ ברשת, התמקדו לפי הדיווח בפרברי חומס וחמה. בטלוויזיה הסורית דווח כי מטוסים של חיל האוויר הרוסי נשלחו לסוריה בעקבות בקשה רשמית של המשטר לסיוע צבאי.

התקיפות בסוריה, היום (צילום: מתוך יוטיוב)

בתוך כך, רשת פוקס ניוז דיווחה מוקדם יותר כי בכירים רוסים דרשו מארצות הברית להוציא את מטוסיה מהמרחב האווירי של סוריה באופן מיידי. הדיווח, לטענת הרשת, מסתמך על גורם אמריקני בכיר. עוד דווח כי יוזמה מדינית רשמית שגיבשו דיפלומטים רוסים כוללת במסגרתה הוראה להוציא כלי טייס אמריקנים מסוריה. הגורם האמריקני הוסיף כי מטוסי קרב רוסיים נמצאים בשטח סוריה. עד כה הדיווח לא אושר על ידי מקור רשמי.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: shutterstock)

הדיווח על הדרישה מארה"ב לעזוב את המרחב האווירי של סוריה הגיע לאחר אישור של הפרלמנט ברוסיה לבקשת הנשיא ולדימיר פוטין לשלוח כוחות צבא מחוץ לרוסיה, ומהווה עוד סממן למתיחות בין ארה"ב לרוסיה סביב שאלת ההתערבות בנעשה בסוריה.

סרגיי איבנוב, ראש סגל הקרמלין, אישר מוקדם יותר כי הבקשה שאישר הפרלמנט הרוסי נוגעת לסוריה, אולם הדבר לא אומר כי כוחות קרקעיים יוצבו בסוריה וייקחו חלק בלחימה, אלא שהשימוש בחיל האוויר הרוסי יגבר. איבנוב אישר גם דיווח נוסף לפי הנשיא הסורי בשאר אסד ביקש מרוסיה לשלוח אליו סיוע צבאי. דובר הקרמלין טען כי "המטרה העיקרית זה להילחם בטרור ולתמוך בשלטונות הלגיטימיים שנלחמים בטרור ובקיצוניות".

טנק סורי בדמשק (צילום: shutterstock)
נשיא ארה"ב ברק אובמה. ייענה לדרישה הרוסית? (צילום: shutterstock)

כזכור, תמונות לווין שפורסמו ביום הכיפורים תשע"ו ב"וול סטריט ג'ורנל" העלו כי רוסיה הרחיבה את נוכחותה בסוריה. בין היתר, כך לפי הדיווח, הכוחות הרוסים בונים שני בסיסים נוספים בעיר הנמל הסורית לטקיה. מוקדם יותר פורסמו תמונות לווין מלטקיה בהן נראו מטוס קרב מסוג "סוחוי-30".

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי התבטא לאחרונה נגד תמיכת הרוסים במשטר אסד ואמר כי היא רק תאריך את המלחמה. לדבריו, "מטרתה הסופית של רוסיה עדיין אינה ידועה".

מטוס קרב אמריקני (צילום: shutterstock)

אמש הביע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין דאגה מהתקיפות האוויריות של ישראל בסוריה בתגובה לזליגת רקטות לעבר שטחי ישראל. בתדרוך לכתבים לאחר פגישתו עם נשיא ארה"ב ברק אובמה ציין פוטין כי רוסיה "צריכה לכבד את האינטרסים של ישראל" והוסיף כי התיאום בין המדינות על המאבק בטרור יהיה בין מפקדי הצבא. התקיפה הארטילרית של צה"ל בסוריה בוצעה בתגובה לנפילת שתי רקטות ברמת הגולן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר