לאחר הנאום באו"ם

נתניהו תוקף: אבו מאזן מעודד הסתה ופורענות במזרח התיכון

לאחר הנאום התקיף של יו"ר הרשות אבו מאזן באו"ם, בו האשים את ישראל במשטר אפרטהייד, ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב: "נאום שקרי ומעודד הסתה ופורענות במזרח התיכון" (מדיני)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: Amos Ben Gershom/GPO)

לאחר נאומו התקיף של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במליאת האו"ם, בו האשים את ישראל בניהול משטר אפרטהייד והצהיר על כך שהפלסטינים אינם מחויבים להסכמים עם ישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו מגיב.

"נאומו של אבו מאזן שקרי ומעודד הסתה ופורענות במזרח התיכון" מסר נתניהו. "בניגוד לפלסטינים, ישראל שומרת באדיקות על הסטטוס קוו בהר הבית ומחויבת להמשיך ולשמור עליו על פי הסיכומים בינינו לבין הירדנים והוואקף".

נתניהו קרא לאבו מאזן לנהוג באחריות: "אנו מצפים וקוראים לרשות ולעומד בראשה לנהוג באחריות ולהיענות להצעתו של ראש ממשלת ישראל ולהתייצב למשא ומתן ישיר עם ישראל ללא תנאים מוקדמים. העובדה שהוא פעם אחר פעם לא נענה, זו ההוכחה הטובה ביותר לכך שאין פניו להסדר שלום".

כזכור, מוקדם יותר הערב נאם אבו מאזן בפני מליאת האו"ם ואמר כי "ישראל מפעילה משטר אפרטהייד. לא נהיה מחויבים להסכמים עם ישראל כל עוד ישראל לא מחויבת להם".

"אני קורא לממשלת ישראל להפסיק עם השימוש הברוטלי בכוח בירושלים, בעיקר בהר הבית" אמר אבו מאזן. "ישראל הופכת את הסכסוך ממדיני לדתי. קבוצות ישראליות פורצות למסגד אל-אקצה. הם מנסים לחלק את מתחם אל-אקצה בגיבוי ישראלי. הם מנסים למנוע ממוסלמים מלהיכנס בשעות מסוימות לרחבת המסגד. ישראל עושה טעות חמורה כי אנו לא נקבל זאת".

לאחר נאום אבו מאזן התקיים ברחבת מטה האו"ם טקס הנפת הדגל הפלסטיני לצד שאר דגלי המדינות החברות בארגון. מחר צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו לנאום גם הוא במליאת האו"ם.

נתניהו לא היה היחיד שתקף את נאום אבו מאזן. שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן אמר: "נאומו של אבו מאזן באו"ם היה עוד נאום סרק עם עוד איומי סרק של המסית והצבוע הגדול אבו מאזן, שכשם שאיומיו המוקדמים להטיל "פצצה" בנאומו היו ריקים ושקריים כך גם דבריו נגד ישראל. בכל שנותיו כיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן היה ונותר מסית נגד ישראל והיהודים וככל שהוא יפנה את תפקידו, שאותו הוא מחזיק באופן לא-דמוקרטי ולא לגיטימי מוקדם יותר, כך ייטב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר