הותר לפרסום

נעצרו שבעה ערבים שהקימו חוליית דאעש ויזמו פיגועים

שבעה ערבים שמזוהים עם ארגון המדינה האסלאמית דאעש תכננו לפגוע במטרות צבאיות באזור מגדל העמק ובניידת משטרה ונעצרו בטרם ביצעו את זממם - כך הותר בצהרים לפרסום (חדשות, ביטחון)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
חלק מהעצורים (צילום: תקשורת שב"כ)

דאעש בישראל: שבעה ערבים שמזוהים עם ארגון המדינה האסלאמית דאעש תכננו לפגוע במטרות צבאיות באזור מגדל העמק ובניידת משטרה ונעצרו בטרם ביצעו את זממם - כך הותר לפרסום.

אחד הנאשמים מרצה עונש של מאסר עולם בגין מעורבותו ברצח נהג המונית יפים וינשטיין מנצרת עילית ב-2009.

מכתב האישום, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז צפון, עולה כי חלק מהנאשמים יצרו קשר עם ישראלי שהתגורר ביפיע והצטרף לארגון הטרור הרצחני בסוריה. הוא סייע להם בהתארגנות, ודרכו הם תכננו להצטרף גם כן לדאעש. חלק מהנאשמים התאמנו בחורשה באזור יפיע על הוצאת הפיגועים לפועל.

חברי החוליה הם מחמד איהאב מחמד שריף - בן 22, תושב יפיע. מחמד חמד מחמד ג'זאלה – בן 23 , תושב יפיע, כלוא בטחוני בעבר. אחמד עומר מחמד מחאג'נה - בן 19 תושב יפיע.

עצורים נוספים הם, כאמור, אחמד עלי ח'ליל אחמד - בן 26, תושב נצרת, כלוא עולם בגין רצח על רקע לאומני של יפים וינשטיין ז"ל בשנת 2009 ואביו עלי ח'ליל סלים אחמד - בן 55 תושב נצרת.

העצורים נחקרו במשך ימים על ידי שירות ביטחון כללי ובמהלך חקירתם הם הודו במיוחס להם וחשפו כי תכננו לבצע פיגוע ירי בבסיס צבאי "מעלול" הסמוך למגדל העמק.

לצורך הפיגוע הם ביצעו מספר סיורים באזור לקראת מימוש הפיגוע . באחד מהסיורים אף בחנו לעומק את נקודת הירי המדויקת אשר נבחרה. כמו כן בדקו את המצלמות באזור הבסיס.

הם טענו עוד כי תכננו לפגוע בניידת משטרה העומדת באופן קבוע בכניסה למגדל העמק וזאת באמצעות בקבוקי תבערה.

בחקירתם הם טענו עוד כי עמדו בקשר עם חבריהם מיפיע שיצאו לסוריה בנובמבר 2014 ולוחמים בימים אלו בשורות דאע"ש בעיראק, מחמד כילאני ומחמד כנאנה. בחקירתם מסרו השניים כי אותם פעילי דאע"ש הניעו אותם לקדם פעילות צבאית בשטח מדינת ישראל מטעם המדינה האסלאמית.

כחלק מהחקירה נמצאו בטלפון הנייד של מחמד שריף חומרים רבים הקשורים ל"מדינה האסלאמית", ביניהם תמונות רבות של פעילי הארגון ומנהיגיו, וכן תמונות רבות של כלי נשק. עוד נמצא סרטון בו הוא מתאר שריף כיצד יש לנהוג במתנגדים לדת האסלאם, תוך שמדגים כיצד יש לשסף את גרונם של אותם מתנגדים. מיותר לציין כי את ההשראה לפעילות זו שאב שריף מדרכיו הברוטליות של דאע"ש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר