ועדת טירקל אישרה את מינויו של רוני אלשיך למפכ"ל המשטרה

ועדת טירקל, המייעצת לעניין מינויים לתפקידים בכירים בראשה עומד השופט בדימוס יעקב טירקל, אישרה היום את מועמדותו של רוני אלשיך לתפקיד המפכ"ל החדש של משטרת ישראל (חדשות, משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
רוני אלשיך (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

ועדת טירקל, המייעצת לעניין מינויים לתפקידים בכירים בראשה עומד השופט בדימוס יעקב טירקל, אישרה היום (חמישי) את מועמדותו של רוני אלשיך לתפקיד המפכ"ל החדש של משטרת ישראל.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, המפכ"ל לשעבר רנ"צ בדימוס יוחנן דנינו, ראש השב"כ יורם כהן והמועמד עצמו, רוני אלשיך, הופיעו בפני חברי הוועדה ולאחר דיון היא החליטה שאין מניעה למנות את אלשיך לתפקיד המפכ"ל.

אלשיך, דתי חובש כיפה סרוגה, בן 52, מתגורר בגבעת שמואל ובעבר התגורר מעבר לקו הירוק, הוא אב לשבעה וסב לשבעה נכדים. אלשיך מחזיק בשני כינויים בשב"כ, האחד "בר מצוה", זאת בשל היותו דתי ובשל מראו כ"ילד טוב ירושלים", ומנגד הוא מכונה גם "השועל", זאת בשל ערמומיותו ופקחותו.

הוא למד בישיבת נתיב מאיר, בה למד גם השר ארדן, וקפץ שתי כיתות מכיתה ג' היישר לכיתה ו', בנערותו התייתם מאמו. ב-1981 התגייס לצה"ל ושירת בחטיבת הצנחנים, בתפקידו האחרון היא מפקד פלחה"ן 35. אגב, מי שהחליף אותו היה אחד בשם גל הירש.

ב-1988 הצטרף לשב"כ והחל את דרכו כחוקר, שנחשב לאחד הטובים בתקופת האינתיפאדה הראשונה. שימש כחבר מטה השב"כ בדרגה המקבילה לאלוף, היה ראש מרחב יו"ש וירושלים, ראש מרחב דרום, ראש אגף המטה ואחראי על ריכוז בניין הכח בשירות. ב-2014 התמנה לתפקיד סגן ראש השב"כ וסיכוייו לרשת את ראש השירות היו נחשבים לגבוהים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר