התגובות לפיגוע

השר נפתלי בנט: "תם עידן הדיבורים, הגיעה עת המעשים"

במערכת הפוליטית הגיבו בזעם ובחריפות לפיגוע הרצחני בכניסה לאיתמר, בו נרצחו הורים לעיני ארבעת ילדיהם. השר בנט: "הגיעה עת המעשים". נשיא המדינה ריבלין: "רוצחים ארורים" (פוליטי)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
השר נפתלי בנט (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

במערכת הפוליטית מגיבים בזעם ובחריפות לפיגוע הרצחני הערב (חמישי) בכניסה לאיתמר, בו נרצחו הורים לעיני ארבעת ילדיהם.

שר החינוך נפתלי בנט אמר: "פקודת הקרב של אבו מאזן יושמה הערב בישראל, והיא אדומה מדם. לעם שמנהיגיו מעודדים רצח, לעולם לא תהיה מדינה, ואת זה צריך להגיד חד וברור. כעת תם עידן הדיבורים, הגיעה עת מעשים".

בנט אף הציג רשימת דרישות לראש הממשלה בעקבות האירוע הקשה: "הפסקת קשירת ידי חיילים. גיבוי אמת למפקדים. בנייה מיידית של שכונה/יישוב-זאת יבין אבו מאזן. השבת משוחררי שליט/פעימות לכלא".

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין, שחטף ביקורת רבה על דבריו לאחר רצח משפחת דוואבשה, הגיב לפיגוע: "רוצחים ארורים נטלו הלילה את חייהם של זוג הורים והותירו את ילדיהם הרכים יתומים. הלב נקרע מעומק האכזריות והשטנה. נמשיך ונילחם בטרור האכזרי והנפשע הזה ללא רחם וללא מורך לב, למען ידעו אויבנו וייראו.

"זוהי חובתנו. רק כך נבטיח ליתומים שאיבדו הלילה את הוריהם, רק כך נבטיח לילדינו ונכדינו כולם, את הזכות לחיות בביטחון ובשלווה בכל מקום בארץ ישראל. תפילותינו להחלמתם המהירה של הילדים הפצועים, ליבנו ומחשבותינו עימם".

שר הביטחון משה בוגי יעלון אמר: "הפיגוע הרצחני הערב הוא המשך ברור להסתה נגד מדינת ישראל ונגד אזרחיה, ולניסיונות החוזרים ונשנים להוציא אל הפועל פיגועים. בשעה הזו צה"ל ושירות הביטחון הכללי מנהלים מרדף אחר הרוצחים. נרדוף אחריהם ולא נשקוט עד אשר נניח ידנו על הרוצחים ושולחיהם".

שר הכלכלה אריה דרעי הביע זעזוע מהרצח הנורא: "הרצח האכזרי הערב הוא תוצאה ישירה של נאום ההסתה שנשא אבו מאזן אתמול באו"ם. הלב דואב נוכח הרצח האכזרי של זוג הורים לעיני ילדיהם. הרוצחים השפלים חייבים לבוא על עונשם במהירות האפשרית".

שר החקלאות אורי אריאל אמר: "האירוע הרצחני שהותיר משפחה יתומה מהוריהם הוא תוצאה והמשך ישיר למסכת השקרים של אבו מאזן אתמול באו"ם. האחריות היא שלו ובאחריותו הבלעדית ועליו לתת את הדין על כך. התשובה לרצח הנורא חייבת להיות סיפוח שטחי C והרחבת ההתיישבות בירושלים ויהודה ושומרון".

שרת התרבות מירי רגב אמרה: "24 שעות אחרי נאומו האלים של רב-המרצחים אבו מאזן נרצחו בעל ואישה בישראל. בכל מילה שלו מעודד אבו מאזן את רציחתם של יהודים ומתיר את דמם. הוא ירש את דרך הטרור של ערפאת וממשיך את דרכו הפושעת שקוטלת חיי חפים מפשע. זו הוכחה כואבת לכך שישראל חייבת להחריף את צעדיה".

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, אמר: "הרצח המתועב הזה הוא המשך ישיר של מדיניות ההסתה והשקרים של אבו מאזן. אי אפשר לטעון שאתה מקדם שלום ומצד שני להשלים עם פעולות טרור ורציחת חפים מפשע - זוג הורים שנרצחים אל מול עיני ילדיהם הקטנים. הטרוריסטים השפלים צריכים לדעת שהם אינם חסינים ושהם ישלמו מחיר כבד על מעשיהם. אני מחזק את ידם של כוחות הביטחון הישראלים במלחמת החורמה נגד הטרור. במלחמה הזאת אסור שיהיו פשרות. יש לעשות הכל כדי להחזיר את הביטחון לתושבי מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר