עובד גוגל לשעבר רכש את הדומיין הראשי של החברה ב-12 דולרים

במהלך חיפוש שמות מתחם פנויים, הכניס עובד לשעבר של גוגל את הדומיין הפופולרי ביותר בעולם לתיבת החיפוש, השרת סימן לו כי הדומיין פנוי לרכישה תמורת ב-12 דולרים, והוא כמובן רכש (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

גם זה קורה: הדומיין של ענקית החיפוש גוגל - Google.com, הוא ככל הנראה כתובת האינטרנט היקרה בעולם, תיאורטית, מכיוון שהדומיין לא מוצע למכירה על ידי החברה. אלא, שעובד לשעבר של גוגל בשם סמניי ווד הופתע לגלות כי הדומיין היה זמין לרכישה תמורת 12 דולרים בלבד וכמובן מיהר לרכוש את הדומיין.

ווד סיפר שבמהלך חיפוש שמות מתחם (דומיין) פנויים לאתר אינטרנט של חברה חדשה בה הוא מעורב, הופתע לגלות כי כשהכניס את הדומיין הפופולרי ביותר בעולם לתיבת החיפוש, השרת סימן לו כי הדומיין פנוי לרכישה תמורת סכום פעוט של 12 דולרים. הוא כאמור מיהר לרכוש אותו.

העובד לשעבר סיפר בראיון לביזנס אינסיידר כי הופתע לגלות כי הרכישה עברה בהצלחה והוא קיבל גישה להגדרות הניהול הקריטיות שקובעות בין היתר לאיזה אתר אינטרנט יופנה משתמש שניכנס לדומיין של גוגל. שמחתו לא ארכה זמן רב, שכן כעבור דקה בלבד קיבל הודעה משירות הדומיינים של גוגל, דרכה רכש את הדומיין, כי הרכישה מבוטלת, אז גם איבד את הגישה לכלי הניהול של הדומיין.

למרות זאת, ווד מספר כי הוא מרוצה מעצם העובדה כי הוא היה בעליו של הדומיין החשוב והעסוק ביותר בעולם, גם אם רק למשך כדקה בלבד. טרם ברור אם הרכישה התאפשרה בעקבות באג או שמא מישהו בגוגל פשוט שכח לחדש את הדומיין הקריטי.

לא תהיה זו הפעם הראשונה בה ענקית אינטרנט מאבדת לזמן קצר דומיין קריטי, שכן כבר בשנת 2013 שכח מישהו בחברת מיקרוסופט לחדש את דומיין שרת הדואר האלקטרוני שלהם בבריטניה, והותיר אותו לאזרח בריטי שרכש את הדומיין.

במקרה של מיקרוסופט היא נאלצה לבקש מהרוכש להשיב את הדומיין לבעלות מיקרוסופט. הרוכש נעתר וחסך מענקית התכנה הליכים משפטיים, שלבינתיים היו עלולים לגרום לנזק חסר תקדים לשירותי הדוא"ל של מיקרוסופט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר