דם ברחובות ירושלים

ההרוגים: הרב אהרון בניטה והרב נחמיה לביא השם יקום דמם

הרב אהרון בניטה והרב נחמיה לביא השם יקום דמם, הם שני היהודים שנרצחו הלילה בפיגוע בעיר העתיקה בי-ם. "הרוח החיה בקהילה", "תלמידים נקשרו אליו"; מכרי השניים נפרדים (חדשות,ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כוחות משטרה בירושלים, הלילה. בקטן: הרב נחמיה לביא והרב אהרון בניטה הי"ד (צילומים: תמונת רקע, יונתן זינדל, פלאש 90, תמונת הרב בניטה - אהרון קליגר, תמונת הרב לביא, יעקב יברוב)

לפני זמן קצר (מוצאי שבת) הותרו לפרסום שמותיהם של שני הרוגי הפיגוע הרצחני בעיר העתיקה בירושלים. מדובר ברב אהרון בניטה והרב נחמיה לביא הי"ד. בנוסף אליהם, נפצעו באירוע אישה באורח קשה ותינוק באורח קל.

הרב אהרן בניטה הי"ד

הרב אהרון בניטה בן ה-22 התגורר בעיר החרדית ביתר עילית. הוא למד במוסדות שובו בנים וכשהגיע לפרקו נישא לרעייתו, בתו של הרב יוסף גת מרבני ישיבת "שובו בנים". בניטה שירת כחייל בשח"ר למעלה משנה.

אהרון הי"ד עבד לפרנסתו כפקח בנייה בעיר והיה אהוב על כל מכריו. "אהרון היה אהוד מאוד, חברמ'ן ופעלתן, היה מתפלל יחד איתנו בשטיבל וניתן לומר שהוא היה הרוח החיה של הקהילה בביתר", מספר חברו אהרון קליגר, עורך העיתון "בקהילה".

תיעוד מצמרר: הפיגוע בירושלים (מתוך פייסבוק)

לפני מספר חודשים, עבר חמיו מביתר עילית להתגורר ברחוב החומה השלישית בעיר העתיקה. בשבת האחרונה, נסע אהרון הי"ד להתארח אצלו. בשעות הערב של סעודה שלישית צעד אהרון עם רעייתו אודל ובתו הקטנה בדרכם לתפילה בכותל המערבי. אז התנפל עליהם המרצח הערבי בדקירות סכין כשהוא פוגע בהם.

זירת האירוע, הלילה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
פינוי פצועים מזירת הפיגוע, הלילה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חמיו וחמותו של אהרון הי"ד הגיעו לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, שם זיהו את חתנם וביקשו לקיים את מסע ההלוויה עוד הלילה.

הרב נחמיה לביא הי"ד

הרב נחמיה לביא הי"ד נולד לפני 41 שנים להוריו, תושבי היישוב בית אל. המנוח שימש כמורה בתלמוד תורה "מוריה" ברובע היהודי המזוהה עם מוסדות "עטרת כוהנים". נחמיה הי"ד סיים קורס רבנים צבאיים כחייל מילואים.

הרב נחמיה לביא. התמונה הגדולה: העיר העתיקה, הלילה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חבריו מספרים על מורה מוכשר שהיה חביב על על התלמידים. "ילדים בתחילת שנה כבר נקשרו אליו ואהבו אותו מאוד. הוא ידע להעביר את החומר הלימודי בשפה פשוטה ובהירה כאשר הכל היה מובן לכולם".

זירת הפיגוע (צילום: יאיר)

בשעות הערב שהה נחמיה הי"ד בביתו שבעיר העתיקה, ולאחר ששמע את הצעקות והקריאות לעזרה ירד לסייע לפצועים, אולם המחבל הצליח לדקור אותו למוות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר