לוויות הקדושים הי"ד

אהרון בניטה והרב נחמיה לביא הי"ד ייטמנו בהר המנוחות

לאחר דרמה סביב מקום קבורתו של הקדוש אהרון בניטה הי"ד, הלוויתו תצא בשעה 13:30 משמגר להר המנוחות. הלוויתו של הרב נחמיה לביא תתקיים בשעה 12:00 בצהריים בהר המנוחות (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אהרון קליגר)

דרמה התחוללה בשעות האחרונות סביב מועד הלוויתו ומקום קבורתו של הקדוש אהרון בניטה (בנט) הי"ד שנרצח אמש על ידי מחבל בשעה שעדה את דרכו לתפילה בכותל המערבי.

לאחר לחצים רבים והתערבות עסקנים בכירים ויתרו במשטרה על נתיחת הגופה ואתמול התייעצו קרוביו עם הגאב"ד הגרי"ט ווייס באשר למועד הלוויה זאת מאחר והוריו שוהים בקנדה.

הגאב"ד הורה לערוך את מסע ההלוויה והקבורה במועד מוקדם ביותר בכדי שלא להלין את המת והורה לקוברו בהר הזיתים.

בשלב זה התערבו שלטונות הצבא אשר ביקשו לקיים טקס לוויה צבאי ולקוברו בהר הרצל מאחר ובשנה האחרונה שירת בצה"ל, וקצינה נשלחה לשכנע את אשת הנרצח הי"ד, שהתעוררה לאחר שהייתה מורדמת, לקיים טקס צבאי ממלכתי.

מכתבו של אביו של אהרון בניטה, המורה לקוברו בהר הזיתים ללא טקס ממלכתי

בשל העובדה שהוריו של הרב בניטה שוהים בחו"ל ואישתו הייתה עדיין מורדמת, הוחלט בדובר צה"ל להוציא הודעה רשמית לפיה יועלה לאחר מותו בניטה לדרגת רב טוראי ויטמן בהר הרצל.

בשל ההודעה הבהירו בני המשפחה בשעה האחרונה כי הטקס הצבאי אינו לרוחם, וכי הם מעוניינים כי יקרים הי"ד ייטמן בחלקת ברסלב בהר הזיתים.

לאחר שחל שיפור במצבה הרפואי של רעיית אהרון הי"ד, מרת אדל, שהתעוררה ולאחר שעודכנה על מות בעלה. הביעה אף היא את רצונה לקוברו בהר הזיתים.

אביו של בניטה שיגר מכתב בו מורה לעסקנים ולבני המשפחה לקבור את בנו בהר הזיתים עוד לפני החג ללא טקס צבאי גם אם הם לא יספיקו להגיע לארץ להשתתף בקבורת בנם.

מיכאל בניטה אף ייפה את כוחו של בנצי אוורוינג מזקא לטפל בכל עניין הקבורה. בשל כך, קיבלו בצבא את דרישת המשפחה, והלווית הרב אהרון בניטה הי"ד, תצא מבית ההלוויות שמגר בשעה 13:30 להר המנוחות, שם ייטמן.

במקביל, מסע הלוויתו של הקדוש הרב נחמיה לביא (לוי) הי"ד שביקש לסייע למשפחת בניטה וירד מביתו בנסיון להציל את האברך אולם נרצח בעצמו על ידי המחבל, תתקיים בשעה 12 בבית העלמין בהר המנוחות. בי המספידים, יספיד את הרב לביא גם נשיא המדינה רובי רבלין, ומסע ההלוויה יהיה סגור לסיקור תקשורתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר