בעקבות הסרטון

הערבים שצחקו מול אדל בניטה הפצועה יזומנו לחקירה

משטרת ירושלים תפתח בחקירה כנגד עדי ראייה ערבים שהיו עדים לפיגוע הדקירה בעיר העתיקה במוצאי שבת - בו נהרגו אהרון בניטה והרב נחמיה לביא הי"ד - ולא הגישו עזרה לפצועה (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

משטרת ירושלים תפתח בחקירה כנגד עדי ראייה ערבים שהיו עדים לפיגוע הדקירה בעיר העתיקה במוצאי שבת - בו נהרגו אהרון בניטה והרב נחמיה לביא הי"ד - ולא הגישו עזרה לפצועה למרות תחינותיה.

לפי הדיווח בערוץ 2, החקירה נפתחה בשל דרישתו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן מהמשטרה לבדוק כיצד ייתכן שאותם עדי ראיה שלא הגישו עזרה לא נעצרו באשמת אי מניעת פשע. המשטרה צפויה לזמן לחקירה את עדי הראיה שתועדו בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות.

תיעוד הפיגוע (מתוך פייסבוק)

הדרישה הגיעה לאחר דברי אדל בניטה - אלמנתו של אהרון הי"ד ששחזרה את האירוע וטענה כי ערבים ששהו במקום הפיגוע, שמעו את תחינותיה ובמקום לסייע לה - ייחלו למותה.

"אמרתי להם שאני פצועה והילדים שלי ובעלי שם", היא סיפרה. "נפלתי על הרצפה. הרגשתי שאני לא יכולה לזוז. כל הדרך כשרצתי שמעתי קללות. החטיפו לי סטירה, קיללו, צעקו. הם היו חיות אדם. הרגשתי שזה מאורגן".

כוחות משטרה בירושלים בליל הפיגוע. בקטן: הרב נחמיה לביא והרב אהרון בניטה הי"ד (צילומים: תמונת רקע -יונתן זינדל, פלאש 90, תמונת הרב בניטה - אהרון קליגר, תמונת הרב לביא - יעקב יברוב)

"הלכנו לכותל. ראינו שיש הרבה אנשים שהלכו איתנו. לא חשבנו שתהיה בעיה. הרחובות היו עמוסים. התפללנו בכותל וכשחזרנו היו מסביבנו הרבה אנשים. הגענו לקטע דרך שבו שמנו לב שאנחנו לבד. כולם נעלמו. שאלתי את אהרן 'איפה כולם?'. לא היו מספיק אנשים כדי להרגיש ביטחון".

הלווית אהרון בניטה הי"ד (צילום: אסף מגל - ynet)

אדל בניטה משחזרת את הפיגוע

"אמרנו שנתחיל לרוץ ולהגיע לאזור יותר בטוח", ציינה אודל. "נעמוד ליד כוחות הביטחון ונמשיך. פתאום הוא (המחבל) יצא מאחת החנויות. אותו רוצח מתועב. לא הבנתי מה קורה איתי. הרגשתי מישהו בגב שלי ואז ראיתי את בעלי מתחיל להתעמת איתו. אהרן נתן לו בוקסים בפרצוף. בעלי גדול, ממש נלחם איתו. יש לו המון כוח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר