הקבינט התכנס והחליט: הריסת בתי מחבלים ופעילות מוגברת במזרח ירושלים

בעקבות גל הפיגועים והתגברות הטרור, הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס לדיון מיוחד בירושלים שנמשך אל תוך הלילה במהלכו הוחלט בין היתר על הגברת הפעילות הביטחונית במזרח ירושלים (מדיני)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שוטרים בירושלים (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בעקבות גל הפיגועים והתגברות הטרור בירושלים וביהודה ושומרון, הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס אמש (שני) לדיון מיוחד בירושלים שנמשך אל תוך הלילה.

השרים דנו בשורת צעדים שהביא ראש הממשלה בנימין נתניהו, במטרה להילחם בהידרדרות הביטחונית באופן מיידי ובין היתר הוחלט כי תועמק פעילות כוחות הביטחון בשכונות המזרחיות בירושלים.

עוד הוחלט כי יועלו מאות שוטרים לירושלים שיצטרפו לאלפים שכבר נמצאים בימים האחרונים כחלק מהתגבור עליו הוחלט במהלך החג.

בנוסף הוחלט להקים מנגנון שיקדם באופן משמעותי את הליך הריסת בתי המחבלים כפי שהתרחש הלילה עם הריסת בתי המחבלים בירושלים, בראש המנגנון תעמוד שרת המשפטים איילת שקד.

שר החינוך נפתלי בנט החבר בקבינט, הציג במהלך הישיבה את תכניתו להתמודד עם הטרור כמו כליאה מחדש של משוחררי עסקת שליט, הרחבת בנייה בהתנחלויות לאחר כל פיגוע וכן מתן חופש מוגבר לשוטרי משמר הגבול, אולם לפי העולה מהחלטות הקבינט, רוב דרישותיו לא אושרו.

ראש הממשלה אמר כי "לא תהיה חסינות לאף אחד בשום מקום", והבטיח לשמר את הסטטוס קוו הקיים בהר הבית. כמו כן, הוחלט כי יתוגברו כוחות הביטחון ביהודה ושומרון ותקודם סלילת כבישים עוקפים בגדה.

עוד נמסר בהודעת לשכת ראש הממשלה כי הוחלט על שימוש במעצרים מינהליים נגד פורעים, וכי נתניהו דרש לפעול באופן תקיף נגד גורמים המסיתים לאלימות וטרור ברשתות החברתיות

"אישרנו פעולה תקיפה נגד הטרור במגוון של אמצעים וחזיתות. נמשיך לעשות כך ככל שיידרש ושיהיה ברור - ננצח את הטרור כפי שעשינו זאת בעבר", הוסיף ראש הממשלה.

נתניהו אמר עוד כי "כוחות הביטחון יפעלו באופן נחרץ כדי למנוע מאזרחים ישראלים לקחת את החוק לידיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר