המועמדות לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה

משה לדור תומך באביחי מנדלבליט: "אחד המשפטנים המעולים"

פרקליט המדינה לשעבר משה לדור שיגר מכתב תמיכה מפתיע במזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט - המתמודד לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. "אחד המשפטנים המעולים" (חדשות, משפט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אביחי מנדלבליט (צילום: Emil Salman/POOL)

פרקליט המדינה לשעבר משה לדור שיגר מכתב תמיכה מפתיע במזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט - המתמודד לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה.

מכתבו של לדור משמעותי לנוכח חוות הדעת של היועץ המשפטי הנוכחי יהודה וינשטיין שבו המליץ לראש הממשלה להדיחו מתפקיד מזכיר הממשלה לנוכח מעורבותו בפרשת הרפז, חוות דעת שעלולה לחבל במועמדתו של מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי.

"התרשמותי הייתה כי מנדלבליט מוכר ומוערך על ידי כולנו כאחד המשפטנים המעולים שהיו במערכת הציבורית", כתב לדור, "למנדלבליט כושר ניתוח והסקת מסקנות ויכולת מתן ביטוי מילולי לעמדותיו ברמה ובאיכות מרשימים ויוצאי דופן".

פרקליט המדינה לשעבר כותב כי תפקידו של מנדלבליט כפצ"ר הצבאי הייתה טובה ולכן "קשה לי ביותר לחשוב על אפשרות כי פעל במודע באורח בלתי ראוי בעניין כלשהו. לא כל שכן בנושא הקשור לליבת העשיה שלו כפרקליט צבאי ראשי. מנדלבליט הוא ישר, הגון וערכי מדי מכדי להאמין שבעניין כלשהו ייפעל בחוסר יושר או בעורמה מול היועץ, עוזרו, אנשי הביקורת במשרד מבקר המדינה או חוקרי המשטרה".

לדבריו] מזכיר הממשלה שהשתתף בדיונים במשרד המשפטים "הפגין יושרה ויושר אינטלקטואלי ולא היה מקום לחשש אי פעם כי שיקולים בלתי עניניים לחלוטין הדריכוהו בגיבוש עמדותיו או כי דרכו הוכתבה או הושפעה מתכתיבים או ציפיות של אחרים במערכת הצבא לרבות לא של הרמטכ"ל,

לדור תהה על החלטתו של וינשטיין וכתב: "האם באמת נכון היה להידרש לפערים הנראים פחות מזניחים בדברי מנדלבליט במהלך ארבע השנים, והאם נבדק בחומר שהיה בפני החוקרים הבסיס לכך שהטיחו בפצ"ר לשעבר כי הוא משקר בעדותו?".

פרקליט המדינה לשעבר מוסיף: "לעניין זה לא למותר להפנות לכך שגם היועץ המשפטי לממשלה לא בהכרח נהג על פי אותם סטנדרטים ובדרך המקיימת את אותן ציפיות בתחום זה כפי שהחילן על מנדלבליט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר