ערוץ מצרי כינה את נרצחי הפיגוע "קדושים" - והתנצל

בדיווח של ערוץ CBS אקסטרה המצרי, על הפיגוע בו נרצחו אהרן בניטה והרב נחמיה לביא הי"ד, נכתב כי הם 'מתו מות קדושים', הביטוי השמור למוסלמים עורר סערה והערוץ התנצל (מדיה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |

סערה במצרים סביב הפיגוע בעיר העתיקה: הטלוויזיה המצרית לא ידועה בחיבתה לישראל, לרוב מתייצבות תחנות הטלוויזיה המצריות לצד הפלסטיני. אך דיווח בערוץ CBC אקסטרה המצרי, לגבי הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים בו נרצחו אהרון בניטה והרב נחמיה לביא הי"ד, עורר סערה במצרים וגרם לתחנת הטלוויזיה לפרסם התנצלות.

במהלך הדיווח בתחנת הטלוויזיה על הרצח, נכתב בתחתית המסך כי 2 ההרוגים היהודים "המתנחלים" - "מתו מות קדושים", מונח ששמור ללוחמי הג'יאהד המוסלמים בלבד. למרות זאת, המגישה שהקריאה את החדשות לא ציינה בדיווחה כי שני הנרצחים מתו מות קדושים.

צילום המסך של השידור עורר סערה ברחבי מצרים, שם מרבית האזרחים מחזיקים בדעות פרו פלסטיניות ואנטי ישראליות, בנוסף, השימוש במונח שכאמור שמור למוסלמים הוסיפה שמן למדורה. כשברשתות החברתיות טענו מצרים רבים, בינהם גם מגישה באל ג'זירה, כי מדובר בקו חדש בו נוקטים בממשל המצרי בראשו עומד הגנרל סיסי שנחשב לבעל קשרים טובים עם הצמרת הביטחונית הישראלית.

בעקבות הסערה שנוצרה, פרסמה תחנת הטלוויזיה ביום שלאחר השידור באתר האינטרנט שלה, כי מדובר היה בטעות טכנית, "הערוץ CBC אקסטרה מתנצל בפני הצופים על הטעות הטכנית והלא מכוונת שגרמה לכך שהמילה 'חלל' (שהיד) עברה מידיעה שקשורה לחללים פלסטינים, לידיעה הבאה שקשורה למותם של מתנחלים ישראלים שהוצגה אתמול".

הערוץ גם טרח להבהיר את "דבקותם בעקרונות הלאומיים, בייחוד במה שקשור לסוגיה הפלסטינית ואת תמיכתה בזכויותיו של העם הפלסטיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר